Sende email via asp.net / c#

Tags:    c# asp.net

<< < 12 > >>
Hej

Jeg vil høre om hvordan udvikleren sender email ud til brugeren evt, når man glemmer adgangskode til sin bruger,

Jeg har prøvet at kig på denne her:

http://stackoverflow.com/questions/18326738/how-to-send-email-in-asp-net-c-sharp

Synes bare at jeg mangler noget indhold f.eks at man kan bestemme hvordan det skal se ud når man skriver til brugerne. og titel på email.

Jeg vil derfor høre om i kendt nogle måder som gøre at man kan sende en email evt til din email som brugen har.



15 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det hjælper ikke at sige at "det virker ikke" for fejlen kan ligge mange steder. Det link jeg oprindeligt gav ved jeg med sikkerhed virker for jeg benytter det selv flere steder - men koden skal selvfølgelig tilpasses dit setup og dine variabler (såsom SMTP). Så hvis din kode ikke virker må du få en fejlbesked og kan du ikke selv bruge den til at komme videre med må du give den til os så vi (forhåbentlig) kan forklare hvad den betyder og fortælle hvad du kan gøre ved det.


Den kommer frem og angiver det her:

'MailMessage' is an ambiguous reference between 'System.Net.Mail.MailMessage' and 'System.Web.Mail.MailMessage'

Det her:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 






Den kommer frem og angiver det her:

'MailMessage' is an ambiguous reference between 'System.Net.Mail.MailMessage' and 'System.Web.Mail.MailMessage'

Det her:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Det betyder at MailMessage-klassen ligger 2 forskellige steder i frameworket og du mangler at angive om du vil benytte den i System.Web eller den i System.Net. Den i System.Web mener jeg er obsolete - i hvert fald så lav en reference til System.Net.Mail.MailMessage.







Den kommer frem og angiver det her:

'MailMessage' is an ambiguous reference between 'System.Net.Mail.MailMessage' and 'System.Web.Mail.MailMessage'

Det her:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Det betyder at MailMessage-klassen ligger 2 forskellige steder i frameworket og du mangler at angive om du vil benytte den i System.Web eller den i System.Net. Den i System.Web mener jeg er obsolete - i hvert fald så lav en reference til System.Net.Mail.MailMessage.




Den kommer frem med en ny fejl:

HTTP Error 500.19 - Internal Server Error
The requested page cannot be accessed because the related configuration data for the page is invalid.

<system.net>
<mailSettings>
<smtp deliveryMethod="Network" from="noreply@domain.dk">
<network defaultCredentials="true" host="smtpservername" />
</smtp>
</mailSettings>
</system.net>

Ja jeg har skrevet min egen ind der med smtp-server navn og email på den som jeg skal bruge.

den skriver også:

This error occurs when there is a problem reading the configuration file for the Web server or Web application. In some cases, the event logs may contain more information about what caused this error.
If you see the text "There is a duplicate 'system.web.extensions/scripting/scriptResourceHandler' section defined", this error is because you are running a .NET Framework 3.5-based application in .NET Framework 4. If you are running WebMatrix, to resolve this problem, go to the Settings node to set the .NET Framework version to ".NET 2". You can also remove the extra sections from the web.config file.



Jeg kender selvfølgelig ikke dit niveau i engelsk men så må du gøre hvad der står - kig i event log for nærmere info. Hvis dette er eneste ændring i din config lyder det mest logisk, som fejlen også lidt foreslår, at du er endt med dublet af en sektion.



Jeg kender selvfølgelig ikke dit niveau i engelsk men så må du gøre hvad der står - kig i event log for nærmere info. Hvis dette er eneste ændring i din config lyder det mest logisk, som fejlen også lidt foreslår, at du er endt med dublet af en sektion.


det er sådan okay, men det er svært at ved for mig netop helt hvad der galt når det nyt sprog når jeg er ny på det område.

fik prøvet mig frem og der kom jeg frem til det her:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Den er dog ind i Web.config.


Nu modtager jeg denne her fejl:

Mailbox unavailable. The server response was: Access denied - Invalid HELO name (See RFC2821 4.1.1.1)

Jeg forstår det virkelig ikke da jeg har skrevet smtp rigtig til meebox mv.




Indlæg senest redigeret d. 04.12.2014 21:54 af Bruger #17136
<< < 12 > >>
t