php paging

Tags:    mysqli php

<< < 123 > >>
Hej alle sammen.

Jeg sidder med et træls php paging problem, så jeg håber derer en her inde, der lige ved hvad det er der bliver gjort forkert.

Først gør jeg det her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Og det virker helt fint, den kan sagtens finde det og spytte dem ud. Nu kommer det så, at den jo skal skifte side, og det er her det går galt. Jeg har prøvet dette:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Den ændre sig fint i URL'en som den skal, men.. Den ændre ikke listen af nyheder.

Nogle der kan hjælpe? :)



27 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ok, det er vist der, det går galt.

Når du kalder "/userarea/phppaging", så kaldes - så vidt jeg kan se - filen "/userarea/index.php?side=phppaging"

Hvis du skal benytte den nuværende .htaccess fil, så skal dit "Næste" link ændres til

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Variablen $1 i htaccess vil herefter indeholde "phppaging&page=x" og filen
index.php?side=phppaging&page=x

vil derfor blive kaldt.

Bemærk, at det er et &-tegn, du skal benytte i linket.



Indlæg senest redigeret d. 01.08.2015 20:40 af Bruger #4879
Hej. Dit link skal ikke være til "?page_no", det skal være til "?page", da det er det parameter du henter i linje 10.



Arh ja, det kan jeg godt se!
- Jeg har dog lige prøvet at rette det, men uden at det hjalp noget :/ Flere råd?



Ser også ud til, at variablen $r ikke findes på linje 5. Det er vist $row du skal have fat i i stedet.

Ellers prøv efter linje 28 ($sql..) at echo'e indholdet af $sql.
Så kan du se, om den har fået rigtigt fat i $offset og $rowsperpage.



tjekker lige i sikkerhed, men den smider faktisk alt ud som den skal og viser også første side af listen (altså de første 10 news..) - men trykker man så næste, sker der intet..

Har prøvet at lade den vise alle news, og det kan de fint.



Rettede du linje 5?

$numrows = $r[0];

rettes til =>

$numrows = $row[0];



Jepsen :/ Ingen ændring.



Ok. Og hvis du beder den "echo $sql;" efter linje 28, hvad skriver den så, når du klikker Next?

Du må gerne kopiere teksten herind, så jeg kan se den.



Så skriver den SELECT COUNT(*) FROM news .
Og der sker intet når jeg trykker next, udover at den ændre sig i URL'en, men selve indholdet osv. er nærnmest "Fastlåst" hvis man kan sige det sådan



Indsatte du echo $sql EFTER linje 28?

Noget tyder på, at du har indsat det før linje 28.

Det skal være efter denne linje:
$sql = "SELECT * FROM news ORDER BY newsid DESC LIMIT $offset, $rowsperpage";

Husk, jeg kan kun se de linjenumre du har skrevet I dit oprindelige indlæg, så du skal selv finde den rigtige linje i din fil, nu hvor der sker ændringer.



<< < 123 > >>
t