php paging

Tags:    mysqli php

<< < 123 > >>
Hej alle sammen.

Jeg sidder med et træls php paging problem, så jeg håber derer en her inde, der lige ved hvad det er der bliver gjort forkert.

Først gør jeg det her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Og det virker helt fint, den kan sagtens finde det og spytte dem ud. Nu kommer det så, at den jo skal skifte side, og det er her det går galt. Jeg har prøvet dette:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Den ændre sig fint i URL'en som den skal, men.. Den ændre ikke listen af nyheder.

Nogle der kan hjælpe? :)



27 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er bare mig der lige kom til at skrive forkert :)

SELECT * FROM news ORDER BY newsid DESC LIMIT 0, 10

Skriver den når jeg laver en echo $sql = "SELECT * FROM news ORDER BY newsid DESC LIMIT $offset, $rowsperpage";



Indlæg senest redigeret d. 01.08.2015 15:21 af Bruger #17534
Alright. Prøv følgende kode. Tryk "Next" og kopier alt det herind, du får af output på skærmen.
Så kan jeg følge lidt med i, hvad der er i variablerne.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Så kunne jeg komme på igen. Jeg har lige sat den til $rowsperpage = 2, så der er kun 4 nyheder inde i tabllen. Jeg skulle nemlig lige have ordnet funktionen slet nyhed :)

Men den skriver

array(1) { ["side"]=> string(12) "newspaging.php" } array(1) { [0]=> string(1) "4" } float(4) int(1) string(54) "SELECT * FROM news ORDER BY newsid DESC LIMIT 0, 2"

og i echo'en kommer den ud med de to "sidste" newsid numre.

Trykker jeg på "Næste" sker der forsat ingen ændring.



Indlæg senest redigeret d. 01.08.2015 17:00 af Bruger #17534
Opdaterer (blinker) siden når du trykker Næste, eller sker der slet ingenting?



Det eneste der sker, er at man kan se i URL'en at den ændre adresse. men ellers intet. Altså går ind på newspaging/?page=2, men nej - det ser ikke ud til den "Blinker" eller lign., men den gør jo alligevel noget, når den ændre URL'en



Vil du sende hele URL'en? (byt evt. domæne ud, hvis det er hemmeligt)

Benytter du et framework af en art? Fx codeigniter el.lign.



Jeg prøvede lige at rykke det til:
http://monchia.zanzion.dk/test/phppage.php

Her virker det sjovt nok? Men hvorfor virker det så ikke på den anden side? Kan det have noget med min content at gøre?

Jeg bruger den her til at hente "sider i":
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Hvis jeg skal logge dig ind på det andet, så er vi nød til at tage den over beskeder, facebook eller lign., da den er "lukket". :)




Hvordan ser URL'en ud på den anden side, hvor det ikke virker, efter du har trykket næste?





Bruger du et routing system eller framework?



<< < 123 > >>
t