php paging

Tags:    mysqli php

<< < 123 > >>
Hej alle sammen.

Jeg sidder med et træls php paging problem, så jeg håber derer en her inde, der lige ved hvad det er der bliver gjort forkert.

Først gør jeg det her:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Og det virker helt fint, den kan sagtens finde det og spytte dem ud. Nu kommer det så, at den jo skal skifte side, og det er her det går galt. Jeg har prøvet dette:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Den ændre sig fint i URL'en som den skal, men.. Den ændre ikke listen af nyheder.

Nogle der kan hjælpe? :)



27 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nope :) koder fra bunden i sublime



Ok. Hvad er det der gør, at du kan benytte pretty URL's?

Bemærk forskellen mellem din testside, hvor du kalder en .php-fil (phppage.php) og din anden side, hvor du kalder /userarea/phppaging

Jeg kunne forestille mig, at det var i denne sammenhæng, at dit "page" parameter går tabt.



Ja, det har jeg bemærket.

Mit gæt ville være min .htaccess fil?

RewriteEngine On

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteRule (.*) index.php?side=$1 [NC,L]




Så virker det og nu blev jeg så det klogere. Jeg er ny i .htaccess, og vidste slet ikke det kunne skabe sådan noget bøvl. Hehe :)! Men tusind tusind gange tak :D



Velbekomme :)

P.S. En pænere løsning ville nok være at oprette flere separate routes i htaccess, så du fx kan kalde /userarea/phppaging/2 i stedet for /userarea/phppaging&page=2

Men lad os vente med det til næste gang =)



Det kunne da være værd at undersøge, men ja :)! Det kan godt være, det er en god idé jeg lige lær lidt mere, inden det :)



Jeg plejer selv at have en .htaccess fil, der ser nogenlunde ud som dette:

RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_URI} !index.php
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-l

RewriteRule ^(.+)$ index.php?url=/$1 [QSA,L]


Det jeg så gør, er at have en funktion, der kan splitte linket op alt efter, hvilken controller jeg kalder.

Rent praktisk så vil dit link komme til at se således ud: /userarea/phppaging/2

Dvs. din $_GET['url'] indeholder linket og derved behøver du ikke at lave flere url rewrites i din .htaccess fil..



<< < 123 > >>
t