PHP Mysqli - paypal - kan man det?

Tags:    php mysqli paypal

<< < 123 > >>
Jeg har en webside med et login for brugere/ medlemmer af siden.
Jeg har to medlemsskaber - et gratis og et "Premium".
Som det er nu, kører det helt manuelt i forhold til at modtage bestillinger til Premium medlemskab samt opgradering hertil.

Er det mon muligt at koble det på Paypal?
Sådan at brugeren kan lave en paypal betaling, som så automatisk ændre brugerens status fra alm. medlem til Premium medlem?

Mit brugersystem er ret simpelt sat op, og Premium styres blot af et felt i databasen, som så har en JA eller NEJ værdi alt efter om man er alm. medlem eller Premium medlem.

Som det er lige nu, kan man bestille Premium medlemsskab for enten 6 mdr. eller 12 mdr. af gangen.
Hvis man kan få det koblet på Paypal, så skal der også være en funktion som ændrer brugerne tilbage til alm. medlemmer igen, når deres abonnement ophører.

Er der nogen som ved om det er til at lave? og om det er meget svært?



21 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du tjekket PayPal Dev. site

https://developer.paypal.com/docs/api/overview/

og

https://developer.paypal.com/docs/accept-payments/express-checkout/ec-vzero/get-started/



Indlæg senest redigeret d. 15.01.2016 16:29 af Bruger #10216
Hmm....Jeg har fundet en måde hvorpå jeg kan gøre det som er rimelig simpel faktisk.

Men...jeg har ikke prøvet at bruge Paypal på denne måde før, så jeg er lidt usikker på hvordan det foregår.
Man kan vælge "Efter hvor mange cyklusser skal faktureringen ophøre?"
Hvis man vælger "aldrig". Vil brugeren så få trukket et beløb hver måned frem til de afmelder det? Eller kan de gå ind og blokere/ ikke betale uden at afmelde?
Hvis man vælger "2" som er det mindste - vil brugeren så få trukket beløbet i to måneder? (hvis man har valgt afregning pr. måned)

Jeg tænker, at jeg jo skal have sat noget kode ind et sted, som tjekker dato for opstart af abonnement, og at den så retter status tilbage til basic når perioden er slut.
Derfor tænker jeg om, man skal vælge at brugeren betaler for eksempelvis 1 måned af gangen - herefter skiftes tilbage til basic, og brugeren skal så købe en ny måned.

Eller kan det gøres smartere det her med abonnement periodens ophør/ registrering af dette.

Nogen bud?
Ideer?



Det skal være sådan er det en knap inde på sin når profil når man er logget ind. nu kender jeg ikke lige din side men så skal der stå et sted [Køb premium bruger] og der skal så være knappen som også er med paypal hvor man bliver vidersendt til paypal og betaler når man har betalt har den side så fundet ud af den er blevet godkendt på en eller anden måde.også skal man så blive rykket op til premium bruger level... det min idé .........




Ja det er noget i den stil jeg har lavet. Og det virker. Har testet det.
Det er nok lavet lidt simpelt - men til det behov der er på denne hjemmeside så er det helt fint i første omgang.



ok super hvad er det så dit problem er nu?



Det næste jeg skal lave er så en funktion som ved periodens udløb retter tilbage til basic medlem.
Jeg tænker at det nok bliver til at finde ud af.

Mht. medlemsskabet valgte jeg bare at lave en "køb nu" knap i stedet for en abonnement knap.
Så slap jeg for problemstillingen jeg skrev længere oppe.




Det næste jeg skal lave er så en funktion som ved periodens udløb retter tilbage til basic medlem.
Jeg tænker at det nok bliver til at finde ud af.

det burde være nemt !!
sceduler et program (simpel php "side") til at løbe bruger tabellen igennem feks 1 gang om dagen, se på dem der er medlem_type = 1 (premium) og deres beregnet udløbs dato, er datoen udløbet i forhold til dagsdato så updateres brugeren, til medlem_type = 0 (basis)





nogle udbydere tilbyder Cron Job (Scheduled Task), ellers er der nogle gratis tjenester der gør det.
ref https://www.google.dk/search?q=free+cron+job
https://www.cronjob.de/
https://cron-job.org/en/




Ja det burde være forholdsvis nemt ikke.

Jeg har dog ikke erfaring med at lave noget kode, som køre igennem af sig selv - hvordan gør man det?

(Det betyder ikke så meget i første omgang da siden ikke er større end at jeg kan åbne dagligt og sætte den i gang)





Jeg har dog ikke erfaring med at lave noget kode, som køre igennem af sig selv - hvordan gør man det?

du laver bare en ganske alm simpel side (uden anvendelse af evt CMS).
du kan kalde den selv, eller lader den blive kaldt af en task, (du kan sammenligne det med en bruger der går ind på siden).

så start med at lave det som en simpel side, der ikke laver andet. (css er ikke nødvendigt da der ikke skrives noget til siden, og siden ikke bliver vist, man kunne evt skrive en log fil, med hvem der er opdateret)
kør den i første omgang manuelt, og når den virker som du ønsker, sætter du en cron job op.




Et Cron Job er i forhold til performance langt det bedste.
Skal du vælge den helt simple løsning, så lav noget kode som afvikles når brugeren logger ind. Her tjekkes udløbsdato der er beregnet eller returneret fra PayPal.
Hvis dato er overskredet sættes denne bruger automatisk tilbage til Basic member.
Der er måske tale om max 0,5 sekunder ekstra ved login, så det er ikke noget brugeren mærker til.
Du kan så på sigt måske lave en cron job.



<< < 123 > >>
t