Kreativ website design ris/ros

Tags:    grafik design vurdering

<< < 12 > >>
Jeg haaber paa at faa mit animation software Pixie3D klar til starten af det nye aar.
I den anledning har jeg lavet et nyt layout til min website som jeg godt kunne taenke mig at faa feedback for.

Indtil videre er det kun et 'mock-up' saa de fleste sider er ikke faerdig udviklet endnu.

Jeg kunne blandt andet godt taenke mig at vide om man kan lide designet, virker det indbydende for en 3D artist/kreativ udvikler? Ser det overskueligt ud? Kommer budskabet ud? Hvis ikke, hvordan kan det goeres bedre? osv.

Paa forhaand mange tak for jeres input.


Link

Med venlig hilsen
Soren



Indlæg senest redigeret d. 08.12.2016 12:34 af Bruger #1474
17 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
der er en del i skal få lavet når i ligger designet ud så det er seo ready

det er muligt at tilgå dit website både med http://www. og uden www. foran dit domæne, dette skaber duplikat , lav en 301 redirect til din fortkukne url.

pagescore lav mobil enheder det skader din rank lidt på mobil enheder
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=http%3A%2F%2Fwww.pixie3d.com%2Fweb%2Ftest%2Fnew%2F



der er ingen sociale medier på siden det er også en rank faktor facebook firma side del like og især google plus betyder noget .

der er slet ikke brugt meta titler på siden og meta beskrivelser når går i gang husk aldrig over 68 tegn flere seo anbefaler 60-40 tegn alle siger 120-160 tegn i meta beskrivelserne

du gør ikke brug af det aller vigtigste h1 overskrift på siden det skal være en gang hver side med det siden omhandler hoved emme , jeg kan kun se engang brugt h2 underskrift , de andre mindre vigtige bruges slet ikke på din side brug gerne også i teksten vælg bare et eller 2 af de mindre vigtige skriv teksten så den størrelse h3 h4 h5 h6

der er okay tekst forsiden men der mangler h tags der , god ide evt en blog på siden med nyheder og tips det skaber indhold på din side lav dem gerne mindste på 500 ord alle de blogindlæg

der er slet ikke brugt titler og al tekst på dine billeder det kan tilføje del trafik til sin side ved at huske dette også



Indlæg senest redigeret d. 28.09.2016 09:49 af Bruger #12297
Hej Søren

Jeg mener du måske bør gå efter noget lidt mere "spraglende" end lysegrå og sort og mørkegrå.
Så bør du overveje om dit logo måske bør være et en lækker 3D dame som er ved siden af din tekst, for at vise dine 3D-skills.

Video'en på forsiden bør du gør mere interessant med teksterne, for det ser virkeligt ikke særligt professionelt ud og ligner et hobby-projekt desværre. Derudover så skal du overveje hvilken størrelse du har det, for på min bærbare er bunden af siden "forsvundet" og jeg skal scrolle - hvilket ikke giver et godt indtryk når der ikke er mere på forsiden.

Prøv eventuelt at søge rundt på nettet for at se hvordan nogle af dine kollegaer har gjort med deres hjemmesider og få lidt inspiration til hvordan du gør det interessant. Når det er 3D du vil vise frem, så tror jeg du skal have gang i et lækkert farve-spil og stil.



Hej csharper,

Foerst og fremmest mange tak for dine inputs.

Naar du siger at video'en paa forsiden boer goeres mere interessant med teksterne, mener du at animationen af teksterne burde vaere mere interessant? Eller mener du at der boer vaere mere information? Er billederne interessante nok syntes du?

Det er helt korrekt med at der burde ikke skulle scrolle for at se hele videoen.
Jeg er faktisk ogsaa ved at lave en pixie pige som skal paa forsiden.

Inden jeg gik igang kiggede jeg faktisk rundt og fandt lign. sider, hvis du eksempelvis besoeger www.maxon.net vil du se at siden ogsaa har hvid baggrund med sort menu. www.autodesk.com er heller ikke saerlig fantasifuld. Det samme goer sig gaeldende hos modo folkene www.thefoundry.co.uk/products/modo og newtek er heller ikke saerlig 'spraglende' www.lightwave3d.com

Med venlig hilsen
Soren



Har lige set på din nye side, og ser meget bedre ud nu.

Jeg ville gå efter noget som dette: https://www.tinkercad.com/

Der skal gerne noget liv i din side, det vil tiltrække og holde på folk.



Hej Søren,

Jeg synes at slideshowet på forsiden "blinker" for meget; det er som om at animationen tager for lang tid, og der for stor forskel på baggrunden, og de billeder du viser. Jeg synes faktisk at billederne er super interessante, så jeg sidder og kigger på dem alligevel, men det går simpelthen for stærkt, og det er "svært" at kigge på.

Noget andet jeg tænker over at at du måske kunne style dine undersider lidt op; lige nu har du en standardliste med blå links, og en kontaktside med en helt almindelig form; de kunne med meget lidt CSS styles op, og være meget mere indbydende :)

God vind med det, det virker som et super produkt!



Synes også forsiden blinker for meget.... Og så fylder billedet heller ikke hele skærmen, hvilket ser ud til at være en fejl.... Jeg vil måske også vælge en anden skrifttype i topmenuen. Jeg synes generelt designet ser meget trist og kedeligt ud, både valg af farver samt og skrifttyper



Saa har jeg opdateret siden.

Jeg syntes I har fudstaendig ret i at forsiden blinkede for meget, saa jeg har implementeret en ny og mere elegant billede slider.

Jeg har ogssa vaeret omkring de foskellige links og givet dem knapper, hvilket har pyntet gevaldigt meget. Jeg mangler dog stadig kontakt formen.

Hvad syntes I? Er det blevet bedre?




Hej Mikael,

Mange mange tak for din fine feedback.
Jeg har slet ikke taenkt paa SEO endnu, men det meget rart at faa en retningslinje at gaa efter, saa paent tak for det.




Hej Søren.

Fantastisk at du har lavet dit eget software, især noget som et 3d program.
Der er dog en ting der kan forbedres, og det sådan set hele hjemmesiden som du efterspørger.

Enten havde du utrolig travlt eller også har du bare ikke øje for det. Hvis jeg var dig, ville jeg købe et prof theme, installere wordpress og bygge en simpel med flot side.



Hej Alexander,

Mange tak for din feedback. Jeg var ellers begyndt at tro at jeg var ved at faa styr paa hjemmesiden og saa kommer denne kommentar ;) Nej, du har helt ret. Jeg har utrolig meget travlt med at faa softwaren klar til starten af 2017, saa tiden til hjemmesiden har vaeret meget begraenset. Jeg haaber jeg vil faa tid til at se paa wordpress i juleferien. Igen tak for din inputs. :D



<< < 12 > >>
t