Internet Explorer 8 består tidlig standardtest

Tags:    it-nyheder

Microsoft forventer at frigive en betaversion af den kommende webbrowser inden sommer.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1843



Allerede? IE7 er knapt nok nået ud.



Tja, hvis fremskridtet mellem 7 og 8 bliver ligesaa stort som mellem 6 og 7, saa er det da en glaedelig nyhed. Men det er nok ikke sandsynligt, taget i betragtning hvor laenge der gik imellem 6 og 7.



Lad os nu være lidt positive! Udviklerne har bedt om at IE overholder standarderne bedre, og det ser nu ud som om at det er det der kommer til at ske. IE7 var klart et skridt i den rigtige retning, og det ser ud til at IE8 måske endda bliver et endnu større skridt, hvilket Microsoft også tidligere har hentydet til :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hey Kasper, det er jo Microsofts vi taler om... Du ved at vi er nogle(mig selv inklusive), der er utroligt sort-seende omkring alle Microsoft foretagender.



Jeps, og det er sgu sørgeligt :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Lad os nu være lidt positive! Udviklerne har bedt om at IE overholder standarderne bedre, og det ser nu ud som om at det er det der kommer til at ske. IE7 var klart et skridt i den rigtige retning, og det ser ud til at IE8 måske endda bliver et endnu større skridt, hvilket Microsoft også tidligere har hentydet til :)


Hvem er negative? Jeg siger, at det da umiddelbart lyder fremragende - men nok ikke ligeså fremragende som fra 6 til 7.

Læg lige dine fordomme om mig på hylden, tak.



Per, min kommentar var lige så meget rettet imod dem der udtalte sig negativt for få dage siden i en anden tråd omkring IE. Hvor stort fremskridet bliver kommer vel i høj grad an på hvor ens fokus hviler - IE7 var helt sikkert en stor opgradering, men der var jo også meget der skulle kodes op til nuværende standard for browsere. Med IE8 har de bedre mulighed for at fokusere på overholdelse af standarderne, da der ikke er 100 andre ting der, for den gængse browserbruger, er vigtigere. Jeg tror helt sikkert på at IE8 bliver et stort skridt for udviklerne, og det var egentlig blot det jeg forsøgte at sige.

Per, jeg er ked af at du tilsyneladende følger dig forfulgt af mig - hvis jeg skriver direkte til dig, vil jeg altid lægge ud med dit navn eller i hvert fald nævne det. Det gjorde jeg på ingen måde, så i stedet for at beskylde mig for at have fordomme overfor dig, så skulle du måske hellere tage at læse min kommentar som den generelle opfordring den var ment som :)

Mvh.

Kasper (TSW)



jeg tog den som rettet imod mig, fordi jeg var den eneste af de to der havde svaret, der rent faktisk kom med en forventning til kvaliteten af IE8. Men jeg undskylder da, hvis jeg har beskyldt dig for noget der ikke passer.



En glædelig nyhed. Det vil dog ikke få mig til at skifte tilbage fra Firefox. Men det bliver rart hvis det ikke længere bliver sådan, at hvis man laver en hjemmeside i firefox virker den ikke i IE og vice versa.



For satan da.. Cirka halvdelen af alle IT-nyheds kommentarer er Microsoft mod Linux, IE mod Firefox, etc. = Kasper vs. Per.
Det er spild af god tid, at i begge prøver at overbevise den anden - i stedet for at prøve at forstå.
Lad os nu få en ordentlig diskussion hvor det IKKE handler om hvem der har ret!



t