Internet Explorer 8 består tidlig standardtest

Tags:    it-nyheder

Microsoft forventer at frigive en betaversion af den kommende webbrowser inden sommer.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1843



Nu vil jeg nødig køre topic af sporet, men jeg er nødt til at spørge Ken. Hvordan fungerer det med drivere, spil osv i XP x64? Selv kører jeg den normale XP på min Core 2 Quad af frygt for at intet vil fungere hvis jeg skifter til x64. Har jeg noget at frygte?



Det er bestemt et skridt i den rigtige retning. Når først IE8 kommer ud, skal os webudviklere bruge langt mindre tid på at få en side op og køre. Før i tiden, har vi skullet bruge flere timer for at få en side til at se ordentlig ud i IE. Men hvis det virkelig passer at IE8 kan bestå standarderne, så skal vi bruge langt mindre tid.

Personligt vil jeg forblive på Firefox (<3), og nogle gange Opera.

Nu har vi hørt at IE8 kan bestå Acid2, men vil den vise kode ordentligt som er kodet efter W3C?

Og hvad med alle de sikkerhedsbrister IE7 (og før)? Fx den "bug" der gør at folk kan åbne din boot.ini uden at du ved det? Eller alle de andre sikkerhedsbrister? Dem har vi endnu ikke hørt noget om.

Men egentlig er jeg lidt ligeglad med de sikkerhedshuller. Det kommer ikke til at påvirke mig, da jeg bliver ved med at bruge FF.

Nu er der endnu færre grunde til at åbne IE. Før skulle man åbne IE for at se hvordan ens side så ud. Det skal man ikke mere. YEAH, endnu mindre IE til mig :D



"Til den kære Felix:
1: Der er massere af alpha/betatestere hos MS, både ansatte og frivilige, som gør hvad de kan og de finder massere af fejl. MS laver en prioriteret liste over hvilke fejl der skal rettes nu og hvilke der skal rettes på sigt, ligesom ALLE andre software producenter."

Men bliver der prioriteret korrekt?

"Firefox meddelte i sidste måned at de smækker FF 3.0 ud med 8 ud af 10 fejl i softwaren! Det kan da umuligt være "færdig software" så og så må de jo være ligeså onde som Microsoft?"

Jeg har på intet tidspunkt sagt at FF var hverken dårligere eller bedre en IE. Da jeg læste omtalte nyhed var jeg overbevist om at jeg måtte have misforstået et eller andet.

"Hørt om XP x64? Det kører glimrende på min x64 Core2Quad og har gjort det lige siden jeg skiftede over til x64 for 1 års tid siden."

Det er nu lykkedes mig at finde en windows xp x64 version som man rent faktisk kan købe, men tidligere har det været sådan at man kun kunne få windows xp x64 sammen med en ny computer.
Iøvrigt var xp x64, så vidt jeg har hørt, aldrig været tænk som en xp med 64 bit support, men har snarere været brugt som testbed i forbindelse med udviklingen af vista og så er det at jeg bliver i tvivl om det rent faktisk er xp jeg får når jeg køber xp x64.
Jeg har dog planer om at gøre netop dette så snart jeg finder ud af om SP3 også udkommer til xp x64.

"Hvor er det lige at Vista lacker x64 support?"
Ja det er et godt spørgsmål uden et simpelt svar, men det handler i bund og grund om at man er gået på kompromi på nogle vitale punkter for at vedligeholde 32 bit supporten og at måden man har gjort det på faktisk mere ligner en 32bit emulering af et 64bit system, hvilket naturligvis tærer kraftigt på resourcerne.
For at sige det kort. Der er forskellige måder at gøre tingene på og af en eller anden grund har microsoft valgt den værst tænkelige. Dette er iøvrigt et faktum som folk der ved hvad de taler om næppe vil bestride. Jeg kan naturligvis også tage fejl og hvis dette skulle vise sig at være tilfældet så beklager jeg, men det skal siges at jeg har brugt rigtig meget tid på at studere netop dette emne da jeg går med en lille drøm i maven og at udvikle mit eget lille operativ system. Til eget brug skal det lige siges.

Nu er der kun tilbage at sige god jul.



Decko:
Jeg har tidligere quad-booted mellem XP Pro x32, XP Pro x64, *nix og Vista x64 og med fuld driversupport til alle os'.

Ydelsesmæssigt har XP x64 klart været bedst, man slap for alle bugsne i Vista og det kører upåklageligt. Crysis, CS:Source osv. kører alle en del bedre under x64, i hvert fald for mit vedkommende, så kan kun klart anbefale at skifte over til x64.

Felix:
Nethandel er din vej til x64 ;)
Desværre fatter computer butikker ikke vigtigheden af at køre med x64 systemer, når det er muligt. Selv en Vista x64 er UMULIG at opdrive i almindelige butikker. Jeg var en dag nede i den lokale Fona for bare for sjov lige at høre hvad de tog for en x64 Vista Ultimate, såfremt det kunne skaffes. Sælgeren kom så med kommentaren "det kan jeg ikke klare, men der er jo ingen forskel på den og den almindelige..."

Det er sørgeligt at verden er sådan skruet sammen for alle os der gerne vil have vores computere til at yde en del mere, men godt man har nethandlen hvor du sagtens kan skaffe en x64.

OsDev:
x64 er ikke lige den nemmeste arkitektur at kode til, det tæller for os alle, selv Microsoft og self. kan de have taget, hvad der i vores øjne er "dårlige valg", det tør jeg ikke gøre mig klog på, men alting sker af en grund.

Jeg har selv længe haft kigget på ideen om at skrive mit eget OS og kom da også frem til at skrive en minimal kernel, (x86 dog), men droppede det da jeg begyndte at læse om at virudereudvikle til x64 kernel, da det ikke lige er det nemmeste i verden.

Men jeg glæder mig da meget til at se hvis du får lavet et x64 os, kunne være ret cool. Skriver du så til alm x64 eller itanium x64?

det med FF og fejl:
nu ved jeg godt det er at generalisere, MEN! jeg forbeholder mig enhver ret til dette :P

"Microsoft? NEVER! LINUX FOREVER!" 'plejer' at være lige opensource=godt (FF=GODT!) MS=djævlen. Derfor ville jeg blot lige pointere at MS ikke er de eneste der måske ikke lige retter alle fejl ;)

XP SP3 er KUN til x86, da det er 2 forskellige kernels de kører på. jvf. Overview of Windows XP Service Pack 3 er XP Pro x64 under Windows Server 2003 SP2 programmet.



Indlæg slettet af admin/co-admin!




t