Internet Explorer 8 består tidlig standardtest

Tags:    it-nyheder

Microsoft forventer at frigive en betaversion af den kommende webbrowser inden sommer.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1843



For satan da.. Cirka halvdelen af alle IT-nyheds kommentarer er Microsoft mod Linux, IE mod Firefox, etc. = Kasper vs. Per.
Det er spild af god tid, at i begge prøver at overbevise den anden - i stedet for at prøve at forstå.
Lad os nu få en ordentlig diskussion hvor det IKKE handler om hvem der har ret!


Er det ikke relevant at sammenligne de to største browsere på markedet med hinanden i en browserrelateret nyhed?

Jeg anser ikke Kasper som min modstander, jeg anser ham som en sparringspartner, hvad det så end medfører af sure miner en gang imellem. Jeg tror såmend vi begge prøver at forstå - det er nok ikke hver gang det lykkes for den ene eller begge af os, men viljen er der ;)



110% enig med Per, det er hele vejen igennem også min opfattelse. At vi til tider ender i diskussioner er jo nok primært fordi vi er nogen af dem der tit blander sig i debatten :)

Mathias, jeg kan sagtens se hvad du mener, og ja, de samme emner har en tendens til at tiltrække de lidt længere diskussioner, men det er jo nok mest fordi at det er de emner folk føler stærkest for :). De opstår jo som regel igen når der sker noget nyt, som fx her med nye detaljer om IE8 :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Må indrømme det glæder mig meget at MS har fået taget dette store skridt med IE8. Det viser jo klart at MS og IE teamet har gjort det til en vigtig kamp at få IE ind på markedet igen og gøre det nemt for udviklere at lave nogle seriøse websites uden alverdens hacks/fixes.

Udover det synes jeg det er fedt at IE nu kommer med en browser der kan klare Acid2 testen, da der desværre mig bekendt kun er Opera der har en browser på markedet der kan.



Udover det synes jeg det er fedt at IE nu kommer med en browser der kan klare Acid2 testen, da der desværre mig bekendt kun er Opera der har en browser på markedet der kan.[/code]Gecko 1.9(Firefox 3.0) klare Acid2 fint. Samme gælder for Safari(alle WebCore browsere, faktisk) og Konqueror.



FF 3.0 er stadig i beta, ergo ikke "på markedet" i min verden :P

Cool med de andre :)



FF 3.0 er stadig i beta, ergo ikke "på markedet" i min verden :P
Fair :)



Det kan sagtens være det er mig der har mistolket noget her. Jeg synes stadig det lyder til at i prøver at overbevise hinanden.



Det kan sagtens være det er mig der har mistolket noget her. Jeg synes stadig det lyder til at i prøver at overbevise hinanden.


I det her tilfælde tror jeg såmend det handler om at vi snakkede forbi hinanden, meere end noget andet, for i bund og grund ser det da ud til at vi er nogenlunde enige. Men jo, gu prøver vi at overtale hinanden, sådan fungerer politik :P



Mener da at have læse FF 3.0beta ikke kan klare ACID 2?



Gecko 1.9 udvikles til at klare Acid2, jo. Reflow-koden i den gamle engine var skyld i at Acid2 fejlede, og det bliver så ændret i Gecko 1.9.



t