Forbedring af udvikleren.dk

Tags:    udvikleren.dk

Hej,

Nu har jeg været løst medlem af udvikleren i noget tid og jeg elsker at lige tune ind et par gange om dagen og se hvad folk roder med.
Men det føles lidt som om siden mister brugere og at dem der kommer til stiller et spørgsmål til 200 point for at aldrig komme herind igen. Det kunne da være fedt hvis vi kunne gøre noget ved det. Så jeg havde lige et par forslag.

Så vidt jeg har forstået er det at få godkendt en artikel ikke en kort process og det er klart det der har holdt mig fra at skrive artikler indtil videre. Så hvis processen kunne gøres lidt nemmere, sådan at det ikke føles som så meget spildt arbejde, men mere som deling af viden.

Et andet problem er at der er mange brugere der aldrig godkender svar på deres forum-indlæg og de point der udloddes bare ligger og svømmer rundt. Så hvis vi kunne få nogle moderatore til at holde øje med poster der ikke er blevet lukket efter der er kommet svar på dem. Jeg ved at det måske ikke er et job folk vil være vilde efter at få, men det kunne være fedt at få. Jeg sidder en del herinde, så kan sagtens proppe mit navn i hatten, hvis det er .

Det var lige hvad jeg havde indtil videre. Andre ideer? Nogle muligheder for at der bliver gjort noget?



Mit forslag er at der laves en anden forum-struktur. Det virker for mig ikke specielt godt.

Og drop alt det point-halløj. Det betyder ikke en dyt for mig om jeg får 10, 50 eller 500 point hvis jeg kan hjælpe nogen. Folk burde være her for interessens skyld og ikke andet.

Og enig i det med artiklerne, det er helt godnat at det skal tage så lang tid.

Synd at det kører så skidt lige nu, med tæt på ingen aktivitet. Det er meget få brugere som svarer på alt. Jeg leder ofte efter alternative sider, da man ikke ved om man får svar 5 minutter efter, 2 dage efter eller aldrig.

Så få restruktureret siden og få lavet en liste over ændringer der kan hjælpe siden videre. Ellers er udvikleren snart helt død.





Indlæg senest redigeret d. 04.11.2010 09:02 af Bruger #9814
Man skal ikke godkende artikler bare for at godkende artikler. Processen skal ikke være lang, det vil jeg give dig ret i, men artiklerne skal også være ordentlige.

Om udvikleren.dk snart er helt død. Hvad er status KasperTSW? Hvor meget bliver load kører der på siden hver dag?

Jeg har brugt udvikleren.dk i mange år, og jeg har altid følt (inklusiv nu) at siden er ved dø ud, eller at forummet er ringe for den sags skyld.





Hej,

Nu har jeg været løst medlem af udvikleren i noget tid og jeg elsker at lige tune ind et par gange om dagen og se hvad folk roder med.
Men det føles lidt som om siden mister brugere og at dem der kommer til stiller et spørgsmål til 200 point for at aldrig komme herind igen. Det kunne da være fedt hvis vi kunne gøre noget ved det. Så jeg havde lige et par forslag.

Så vidt jeg har forstået er det at få godkendt en artikel ikke en kort process og det er klart det der har holdt mig fra at skrive artikler indtil videre. Så hvis processen kunne gøres lidt nemmere, sådan at det ikke føles som så meget spildt arbejde, men mere som deling af viden.

Et andet problem er at der er mange brugere der aldrig godkender svar på deres forum-indlæg og de point der udloddes bare ligger og svømmer rundt. Så hvis vi kunne få nogle moderatore til at holde øje med poster der ikke er blevet lukket efter der er kommet svar på dem. Jeg ved at det måske ikke er et job folk vil være vilde efter at få, men det kunne være fedt at få. Jeg sidder en del herinde, så kan sagtens proppe mit navn i hatten, hvis det er .

Det var lige hvad jeg havde indtil videre. Andre ideer? Nogle muligheder for at der bliver gjort noget?

Godkendelsen af artikler går utroligt hurtigt nu, i forhold til tidligere. Hvis du afholder dig fra at skrive artikler fordi du ikke får respons på den her og nu, så får du jo _aldrig_ respons på dem, i alle tilfælde.

Moderatore har vi allerede i form af redaktøre og co-admins.

Hvis du synes siden mangler brugere, så fortæl dine venner om den og skriv jævnligt herinde, skriv artikler herinde, og besvar alle de spørgsmål du kan. Brugerne kommer og stiller et spørgsmål og forsvinder igen, fordi de havde brug for hjælo til den specifikke ting - det skal der også være plads til! Hvis de får en god behandling kommer de tilbage igen før eller senere med flere spørgsmål, og lige pludselig er det dem der svarer.

Jeg er enig i at Udvikleren.dk har haft sit peak i tilslutning for noget tid siden, men ligenu, en sløv onsdag formiddag, kan jeg da se "21 online" -- det er sgu meget godt klaret.

Mit forslag er at der laves en anden forum-struktur. Det virker for mig ikke specielt godt.

Hvad for en struktur vil du så have? Der er ikke nogen der kan forbedre noget hvis det eneste får at vide er "det skal være bedre!". Du er nødt til at komme med noget data på, hvordan du hellere ville have det skal være.


Og drop alt det point-halløj. Det betyder ikke en dyt for mig om jeg får 10, 50 eller 500 point hvis jeg kan hjælpe nogen. Folk burde være her for interessens skyld og ikke andet.

Tror du, hånden på hjertet, at folk er her for pointsnes skyld? Tror du, uden at lyve, at der er nogen som helst på det her forum der ikke er flintrende ligeglade med hvor mange UP de har? Udviklerpoints er en hyggelig lille selskabsleg, den tjener intet praktisk formål, men den er meget sjov at have ind over. Der er ingen grund til at fjerne den, den skader ingenting.


Og enig i det med artiklerne, det er helt godnat at det skal tage så lang tid.

Bortset fra at det gør det ikke længere. Det er længe siden der var problemer med at få artikler godkendt. De kommer op indenfor maksimalt 2 uger nu(hvis du ikke kan leve med dét, så skal du aldrig begive dig ud i at udgive noget endnu, for screening-processer tager ofte meget længere tid), hvor de tidligere godt kunne tage måneder. Men hvis du stadig synes der er et problem, så meld dig til artikeljuryen, så kan du selv sidde og godkende artikler.


Synd at det kører så skidt lige nu, med tæt på ingen aktivitet.

Ingen aktivitet? Som sagt, der er 21 online ligenu, en sløv onsdag formiddag hvor folk er både på arbejde og i skole. Det er da fint?

Det er meget få brugere som svarer på alt.

Sådan er det også på alle andre danske IT-fora. Der er en kerne af hangarounds som hjælper "de andre", og så fra tid til anden er der nogle af "de andre" der bliver her og bliver hangarounds. Der er ikke noget at gøre ved det, udover at folk selv begynder at svare på spørgsmål. At folk ikke gider det er hverken vores eller Kasper(TSW)'s ansvar. :)

Jeg leder ofte efter alternative sider, da man ikke ved om man får svar 5 minutter efter, 2 dage efter eller aldrig.

Ved du da det noget andet sted på internettet? Står der nogen steder at der garanteres svar indenfor en arbejsdag eller 13 minutter? Det er almindelige mennesker der sidder og svarer på spørgsmål, og almindelige mennesker har arbejdstid og hobbyer og kode de gerne vil skrive engang imellem. Vi er ikke fuldtidsansatte supportere.

Så få restruktureret siden og få lavet en liste over ændringer der kan hjælpe siden videre. Ellers er udvikleren snart helt død.

Igen, jeg ser dig ikke gøre noget ved det -- jeg ser dig ikke engang komme med forslag til hvordan det skal være, kun brok over hvordan du ikke synes det skal være -- og det kan folk bruge til cirka ligeså meget som hvis du havde erklæret din yndlingsfarve.

Og så er det da heldigvis ikke op til dig at erklære siden død :)



Indlæg senest redigeret d. 04.11.2010 10:34 af Bruger #8223
Hold da op for en Svada Per. Det er ret typisk at nogle går i total forsvars-mode, når andre kommer med kritik. Forhold dig til kritikken på en seriøs måde, i stedet for at gå "amok".

Jeg lægger op til en diskussion om siden og den er nu startet.

Mht. forumstruktur, så kan jeg personligt godt li' phpBB forum. Det er overskueligt og søgefunktionen er god. Det vil være piece of cake at lave et forum til hver teknologi og under fora til hver teknologi.

Klart at man aldrig kan få garanti for et svar. Men der findes altså sider, hvor rigtig mange brugere giver en noget større chance for et svar inden for kort tid.

Mht. point-hyggekonkurrencen, så er jeg ikke enig. Seriøse sider behøver ikke have en hygge-ting for min skyld. Jeg er her for at hjælpe andre og få hjælp selv, ikke for at hygge mig. Jeg lever trods alt af at programmere (hvilket jeg tror mange på udvikleren gør). Men jeg er så helt klar over at os brugere på udvikleren har forskellige indgangsvinkler til, hvad vi vil bruge siden til. Så det er udelukkende min subjektive holdning til det med point.

Jeg er utrolig glad for den hjælp jeg selv får på udvikleren, men jeg mangler, nemt at følge med i det jeg interesserer mig for. Jeg er ligeglad med delphi, java, linux, php, visual basic, osv. osv. Det kunne være fedt som bruger at kunne vælge det fra som man ikke interesserer sig for.

F.eks. gør flere det idag, at de opretter samme indlæg i flere fora. Det forstyrrer totalt overblikket med cross-postings og her savner jeg en moderator som kunne rydde op i sådan noget. Jeg kunne sagtens selv få tid til moderator-arbejde, så det er ikke fordi jeg vil presse det over på andre.

Så kort fortalt, skal udvikleren gøres mere brugervenlig og overskuelig (i mine øjne).

Og nej, jeg synes ikke at 21 brugere er mange, når de ikke skaber noget aktivitet.




Indlæg senest redigeret d. 04.11.2010 11:25 af Bruger #9814
Per: Jeg synes det er rigtig ærgeligt at du har en så defensiv og afvisende holdning til Brians indlæg. Jeg synes diskutionen om hvorvidt udvikleren.dk i sin nuværende form er tilfredsstillende nu og i fremtiden, og en sådan diskution kommer der kun noget sagligt ud af hvis man respekterer andres holdninger.

Jeg vil give Brian ret i at tiden måske er ved at løbe fra udvikleren i nogle sammenhænge. Det er svært at se hvordan udvikleren.dk selv har udviklet sig de sidste 2 år. Jeg synes udvikleren.dk er en rigtig god side som jeg besøger dagligt, men det betyder ikke at der ikke er plads til forbedringer.

Jeg vil gerne kommentere diskutionen om hvor vidt 21 online brugere er mange eller ej. Lige nu er der 26 brugere på hvor af 4 er logget ind. Den ene er mig, den anden KasperTSW og der ud over er 2 andre brugere logget ind. Det er de brugere der er logget ind der skaber værdi på siden og 4 værdiskabendebrugere online er ikke meget. Jeg synes det kunne være kanon lækkert hvis udvikleren.dk kunne tiltrække endnu flere udviklere fra forskellige nicher og med forskellig baggrund. Der må være masser af udviklere i dette land som kan få gavn af et community som udvikleren.dk.








Hold da op for en Svada Per. Det er ret typisk at nogle går i total forsvars-mode, når andre kommer med kritik. Forhold dig til kritikken på en seriøs måde, i stedet for at gå "amok".

Jeg lægger op til en diskussion om siden og den er nu startet.

Forsvarsmode? Du kommer med en masse galde, uden reelle forslag til ændringer. Det er ikke kritik du kommer med, eller oplæg til diskussion, det er godt gammeldagsbrok. En "svada" så at sige.

Jeg, derimod, svarede på dit indlæg og bad dig om mere information - jeg gav dig endda et par smileyer med på vejen. Hvis nogen går amok er det dig.

Kritik er fint, forkælet brok er ikke - og at begynde at beskylde andre for at "gå amok" når det i virkeligheden er en selv der spræller som en stukken baby, er bare flabet.


Mht. forumstruktur, så kan jeg personligt godt li' phpBB forum. Det er overskueligt og søgefunktionen er god. Det vil være piece of cake at lave et forum til hver teknologi og under fora til hver teknologi.

Og hvordan er det anderledes for hvordan det er idag?


Klart at man aldrig kan få garanti for et svar. Men der findes altså sider, hvor rigtig mange brugere giver en noget større chance for et svar inden for kort tid.

Det er ikke op til sitet, men til brugerne. Udvikleren.dk kan ikke stille noget op, hvis brugerne ikke svarer på spørgsmål.


Mht. point-hyggekonkurrencen, så er jeg ikke enig. Seriøse sider behøver ikke have en hygge-ting for min skyld. Jeg er her for at hjælpe andre og få hjælp selv, ikke for at hygge mig. Jeg lever trods alt af at programmere (hvilket jeg tror mange på udvikleren gør). Men jeg er så helt klar over at os brugere på udvikleren har forskellige indgangsvinkler til, hvad vi vil bruge siden til. Så det er udelukkende min subjektive holdning til det med point.

Hvis du vil have dødseriøse emner og ingen plads til kaffe og kage, så synes jeg du skal starte dit eget ITErSeriousBusiness.dk site og se hvordan det går. Personligt ?an jeg ikke se hvor disconnecten er imellem at hygge sig med det man lever af at lave. :)


F.eks. gør flere det idag, at de opretter samme indlæg i flere fora. Det forstyrrer totalt overblikket med cross-postings og her savner jeg en moderator som kunne rydde op i sådan noget. Jeg kunne sagtens selv få tid til moderator-arbejde, så det er ikke fordi jeg vil presse det over på andre.

Kasper er også tit inde og lukke doubleposts, men det er klart at han ikke kan ramme dem alle sammen. Men jeg er enig, en forhøjet indsats på dette punkt ville være på sin plads.


Og nej, jeg synes ikke at 21 brugere er mange, når de ikke skaber noget aktivitet.

Listen af nye tråde ændrer sig hele tiden, der kommer hele tiden posts i dem, og der kommer hele tiden nye brugere. Der er masser af aktivitet :)



Per: Jeg synes det er rigtig ærgeligt at du har en så defensiv og afvisende holdning til Brians indlæg. Jeg synes diskutionen om hvorvidt udvikleren.dk i sin nuværende form er tilfredsstillende nu og i fremtiden, og en sådan diskution kommer der kun noget sagligt ud af hvis man respekterer andres holdninger.

Diskussionen er rigtig vigtig at tage, ja, men hvis man vil have en saglig diskussion skal oplægget ikke være så forkælet og ukonstruktivt som det Brian kommer med. Der skal noget mere kød på før det bliver interessant at debattere, og der skal være langt mindre arrogance før det er værd at respektere.



Jeg kan ikke se at Per går i defensiven. Han svarer da på de spørgsmål som der er blevet stillet. Det kunne være fedt hvis alle svarede sådan bare en gang imellem.

Jeg vil bare gerne høre fra KasperTSW's side, om trafikken til siden er faldende.

Jeg synes udvikleren.dk klarer sig godt når det kommer til artikler. De er som oftest stærke, gid der kom nogle flere af dem. Jeg har selv overvejet at skrive nogle stykker, men jeg har bare ikke tid. Dog tjekker jeg selv siden flere gange om dagen for at hjælpe til i forummet. Sådan gør jeg op med det.

Jeg er ligeglad med points. Jeg hjælper gerne alligevel. Om de er der eller ikke er der, er for mig lige fedt.

Personligt set hader jeg selv phpBB, så vil jeg da hellere se noget ala stackoverflow.com!! Det kunne hjælpe lidt af sådan en struktur. Det ville selv slå eksperten.dk.

Der vil da altid være plads til forbedringer, men de forbedringer lader jeg op til KasperTSW. Det er ham der ejer siden, og det er ham der bestemmer.



Kritik er fint, forkælet brok er ikke - og at begynde at beskylde andre for at "gå amok" når det i virkeligheden er en selv der spræller som en stukken baby, er bare flabet.


Så er mudderkastningen da vist lige igang..... Sørgeligt.

Og hvordan er det anderledes for hvordan det er idag?


Gå ind på et phpbb forum og kig. Det kan vist ikke forklares anderledes.

Udvikleren.dk kan ikke stille noget op, hvis brugerne ikke svarer på spørgsmål.


Der tager du helt fejl. Aktivitet skaber mere aktivitet. Hvis det ulmer af aktivitet på udvikleren, kommer der flere interesserede til. Hvordan tror du at en ny bruger reagerer, når han/hun kommer ind på en side hvor der kan være en dag mellem hvert indlæg?

Listen af nye tråde ændrer sig hele tiden, der kommer hele tiden posts i dem, og der kommer hele tiden nye brugere. Der er masser af aktivitet :)


Øh, tag et kig på forsiden og fortæl mig lige igen at der er masser af aktivitet. Tæl antallet af nye indlæg de sidste 2 til 3 dage.




t