Bedømmelse af chatsitet Arora.

Tags:    feedback webdesign

Hej UV'ere
Jeg ejer en chatside ved navn Arora.
Nu vil jeg gerne høre jeres mening om sitet.

Arora.dk

En fejl jeg selv kender til er at udseenet er meget forskelligt i de forskellige browsere, jeg har lukket IE så man sket ikke kan komme ind med denne browser da den slet ikke kan vise siden rigtigt.

Den bedste browser til at vise Arora er Google Chrome.
- Sarfari er også meget god mens firefox, opera osv. ikke er specialt gode da de ikke kan vise rundekanter og skygger.

Men bedøm siden, jeg tager imod al kritik hvis dette kan holdes under kontrol.



Rigtig pænt, ligner noget ala Skype/MSN/MySpace .. Men det er vel også meningen? :-)

At du lukker for IE brugere, betyder bare at du lukker for mange > mange potentielle besøgende/brugere. Mange benytter jo stadig Internet Explorer, netop fordi "it comes with windåse".
Det er skidt markedsføring. "Beklager du har den forkerte browser, så skrid".

Ellers meget fint, du bør bruge noget OpenID eller Facebook login - fordi (som også tidligere nævnt herpå UV) gider jeg ikke har alskens bruger/kodeord til en milliard forskellige websites.

Flot site, dejlig behageligt og følger tidens look.

Mvh. Mikkel



Mange tak for den positive kommentar, må vi bruge dit inlæg her fra UV som en slags "Arora får positive kommentare-nyhed" på Arora?

Og må vi evt. bruge dit navn (f.eks. Skriver Mikkel i et opslag på udvikleren.dk)



Hej Christian,

Jeg besøgte jeres site i IE og den besked der mødte mig ville alene være nok til at jeg aldrig kom igen. En ting er at i "disser min browser", noget helt andet er at det I skriver er noget vrøvl:

"Grunden til dette er at, Internet Explorer kører efter noget som hedder W3S Validering. Dette er en brgrænset måde at lave hjemmesider på, Arora er kodet frit og det betyder at det kan meget mere end sider som er lavet med W3S."

Jeg antager at det I taler om er W3C og ikke W3S. Det er ikke en "validering", men derimod en standard, som hver browser, inkl. Chrome og Firefox og alle de andre, implementerer i en eller anden grad. Om I ønsker at jeres site skal validere eller ej er helt op til jer, men det bliver den altså ikke mere "fri" af :). I risikerer virkelig at blive til grin med den besked, så hvis I virkelig vil beholde en blokering af IE brugere, så bør I altså udskifte den med noget mere fornuftigt. Jeg vil dog anbefale at I i stedet får jeres site til at virke i en af verdens mest benyttede browsere, alt andet er altså lidt tosset :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ja siden har jo en pæn overlade... Overskuelig dog viser det på ingen måder lige med det samme hvad sidden handler om..

En ting som kunne gøre det bedre at at i stedet for at kunne se 10-20 små billeder af brugerne, så lave billedener større så man kan se dem bedre og heller ikke så mange på en gang.
Ellers rigtig pænt :)



Tak for kritik.
Kasper gider du lave en besked som skal møde brugerende?
Så du sku en gutter-mand :D



Denne besked mødte også mig: "Undskyld, men du kan desværre ikke bruge arora med den browser du bruger lige nu er ikke god nok.
De to bedste browsere, som kan hentes hurtigt og gratis, er Google Chrome og Apples Sarfari."

Følgende fejl jeg fandt på "fejl siden":

1. Stavefejl som bla. "brgrænset" og "Sarfari" som altså hedder safari..
2. W3S skulle nok være W3C hvilket er en standard, som det også fremgår af Kaspers indlæg
3. Jeg besøgte altså browseren i Google Chrome men fik fejlen alligevel.. :S

Når det er sagt, er det ikke en side jeg ønsker at komme tilbage til fordi den virker meget uprofessionel, og så forstår jeg heller ikke i vil skrotte alle IE brugere, og dermed en masse brugere...

Men som sagt jeg fik aldrig set siden...



Vi vil heller ikke skrotte IE, men IE kan ikke vise skygger og runde kanter, dvs. at hele siden skal ligges om

# Siden ændret, så dit opslag er ikke længere til nogen nytte #



Indlæg senest redigeret d. 21.05.2011 19:19 af Bruger #16606
Jeg har nu også prøvet sitet i safari, som heller ikke virker...

Måske man kunne lave nogle andre "settings" for IE brugere ?



Jeps, men jeg har prøvet alle browsere og det virker i Chrome og Safari.



Kan man evt. få et screenshot af siden ? :)



Indlæg senest redigeret d. 21.05.2011 19:21 af Bruger #7728
t