Bedømmelse af chatsitet Arora.

Tags:    feedback webdesign

Hej UV'ere
Jeg ejer en chatside ved navn Arora.
Nu vil jeg gerne høre jeres mening om sitet.

Arora.dk

En fejl jeg selv kender til er at udseenet er meget forskelligt i de forskellige browsere, jeg har lukket IE så man sket ikke kan komme ind med denne browser da den slet ikke kan vise siden rigtigt.

Den bedste browser til at vise Arora er Google Chrome.
- Sarfari er også meget god mens firefox, opera osv. ikke er specialt gode da de ikke kan vise rundekanter og skygger.

Men bedøm siden, jeg tager imod al kritik hvis dette kan holdes under kontrol.



Andreas også der jeg vil hen.. :)



Ja, eller også skal man designe (og hermed acceptere) at websites ikke nødvendigvis kan/skal se ens ud i alle browsere, ud fra den antagelse at det selvfølgelig ikke må påvirke sites usability..
Dan Cederholm beskriver denne idé fint i bogen CSS3 for Webdesigners, og jeg synes faktisk at det er en rigtig god pointe (selvom den måske kan være lidt svær at forene sig med..)



Hvis det er kan i da lave en CSS/HTML kode som gør skygge og rundekanter muligt i alle browsere.



overvej evt hvilke skrifttyper i bruger ;)



Det har vi overvejet, Tahoma & Trebuchet.



selve brugeren: ////////////////////////
lidt useriøs side
ændrede pass til "fuck" og så får man 3 sølvmønter. ikke realistisk
men pass er ændret tilbage.
os lidt træls at man auto logger ud når man ændre pass.

og hvorfor fik jeg 27 mønter for at logge af, tak! bare sig jeg ikke skal komme igen

ville nu hellere have "mønter" ved at skrive profil tekst, eks.
25 ord i tekst 1 mønt
50 = 2
75 = 3 osv...



på home:
der kan jeg ikke se grunden til at der står 20 lige under gem. ved "skriv ny status"

http://arora.dk/achievements.php
kan jeg ikke se grunden til at "Tilføjelses præsentationer" skal være der for dem kan man jo ikke opnå da i skriver:
Opnåes ved at blive admin på arora. (Henvendelser om at blive admin, vil blive slettet)


samt trænger i til at få fixet jeres æ ø å script
http://arora.dk/profile.php?b=I%20OWN%20U

det er samt en stor fail at man kan blive venner med sig selv.
plus at man kan andmelde sig selv
plus at man kan skrive i sin egen gæste bog som enlig kun er til gæster


fjern tilfældige bruger og gør vennelisten højrer


jeg vil også gerne kunne se hvem der har "synes godt om / synes ikke godt om"

er det meningen at man skal kunne smide at mario spil ind som profil tekst
http://arora.dk/profile.php?b=nicolai_n

Forsiden: ///////////////////////////

og mangler i ikke også copyright mærket der er hverken tekst i kilde tekst eller i bunden

kan heller ikke lide at slideshowet går lidt "registrer dig" det skal blive inden for rammen

plus "5 Guldmønter"
hvorfor har i valgt Ewire når alle bruger og kender paypal
dette giver ingen indtjening tro mig har prøvet
samt mangler jeg betalings betingelser! i kan blive stævnet i ratten for ingen ting næsten.

det i bunden med "Tilfældige brugere, se hvem der er på"
det minder mig om SPAM eks. du er nr.999999 du har vundet .......
fjern den for folk har ikke noget at bruge den til

under siden:
"Kontagt os" jeg formoder i mener "kontakt"
jeres email "Supportsnabel-aarorapunktumdk" hvad fanden er det for en måde at skrive en mail. brug dog en formular man kan udfylde evt et mail link som man kan trykke på eller skriv den sådan folk kan copy paste den.

på siden http://arora.dk/about.php
kort og godt // den går an.
tidslinje // gider folk ikke se på men den går an.
Historie (Fuld udgave) // vi gider ikke høre om dig!! eks.
Dengang var jeg sådan en "ting" som kun gik i sort tøj, og med kæder ect.
det rager folk en høstakt om du så gik med G-streng:D

kan godt finde mere men gør det en anden dag :D

til slut.
undskyld min måske lidt hårde tone men intet! er ment ond kun som en respons!:P

håber da nogle af jer andre udviklere vil give mig ret i dette eller noget af det.

men ellers er det da en ok side mangler bare en del optimeringer og forbedringer efter min smag






Indlæg senest redigeret d. 23.05.2011 01:48 af Bruger #16454
Mange tak for den gode respons, vi vil tage nogle af dine forslag op og ændre. Tak :)



Enorm flot hjemmeside.
Men forstår slet ikke at du har brugt så meget tid på at lave en side uden at den overholder diverse regler og principper for en hjemmeside.
En hjemmeside bør af brugervenlighedsmæssige grunde ikke udelukke 70 % af alle brugeres browseres, og se forskellig ud på resten.

Dine runde hjørner går jeg ud fra er lavet i CSS3. Lad hver med det, da det har for dårlig understøttelse. Eller i det mindste lave en alternativ løsning som i tilfælde at ingen understøttelse bliver vist.
Din side er lavet i tables. Lav den i div!

Ellers meget positiv over din lækre brug af jQuery. Det er bare lækkert! jQuery rocks!



Dine runde hjørner går jeg ud fra er lavet i CSS3. Lad hver med det, da det har for dårlig understøttelse.


Men hvorfor er det et problem at siden ikke opleves 100% ens i alle browsere? Så længe det ikke går ud over brugervenligheden, hvad betyder det så? Ja, nogle brugere får måske ikke en helt lige så lækker oplevelse som andre, en er det virkeligt et problem?

Ellers vil jeg give dig ret i at det er nogle jQuery tilføjer nogle fine detaljer.

Christian, jeg ville også lidt på jeres brug af whitespace - der er (i mine øjne) alt for lidt af det når det gælder jeres tekstbokse, der burde være mere afstand mellem tekst og kant :)




Hej Christian,

Der er flere ting, der springer mig i øjnene når jeg kigger på siden.

For det første er der en stavefejl, som springer mig i øjnene - "Beskedder" skal ændres til "Beskeder".

Dernæst er jeres menu så langt fra brugervenlig, den kræver alt for mange klik. Den skal være konsekvent og det man skal ikke først trykke "hjem" for igen at kunne vælge et nyt menu punk - det er en om'er ;-)

Profilbillederne under "Venner", i må aldrig skalere billeder på den måde - de skal croppes eller kun skaleres i enten højde eller bredde, ikke begge dele.

Jeg vil også foreslå jer at bruge liiidt mere whitespace - det hele virker så sammenpresset og bliver nemt uoverskueligt at se på.

Og til sidst så burde i gøre lidt brug af padding - alt jeres indhold i de forskellige bokse står næsten helt ud til kanten.

Ellers godt gået - men en noget svær 'genre' i er gået ind i :-)





t