Løn som freelance / deltids .NET-udvikler

Tags:    loen programmoer

<< < 12 > >>
Hej Udvikleren.

Jeg skal som opfølgning til en samtale, komme med et lønkrav til en eventuel ansættelse som freelance/deltids .NET udvikler i en virksomhed. Det er skiftende arbejdstimer, når der er noget, derfor ikke fast antal timer.

Uden at gå for meget i detaljer, kunne opgaverne gå ud på, at integrere netværksenheder i eksisterende eller nye softwaresystemer i både små lokale og større distuerede systemer. Der vil også kunne komme andre opgaver med WWW eller apps, så det er reelt set, alt hvad jeg har lært, jeg ville kunne komme til at bruge.

Jeg er ikke færdig uddannet. Afslutter 3. semester som datamatiker i den her måned, hvorefter der kun er valgfag, praktik og hovedopgave tilbage. Det skal dog siges, at jeg er blev anbefalet af min underviser i programmering til stilling, da virksomheden rettede henvendelse til ham. Ejeren af virksomheden og min underviser har kendt hinanden i mange år.

Men da jeg aldrig har været ansat i en virksomhed som programmør, så aner jeg reelt set ikke hvad jeg skal kræve. Pt. forestiller jeg mig en timeløn på 180-225 kr i timen, er det helt ved siden af ?

//Nicky



Som datamatiker kan du godt tage dig bedre betalt end det. Jeg har set folk med dårlige kvalifikationer tage op til 600 kroner i timen for freelance gigs.