hjemmeside ris/ros

Tags:    php hjemmeside

<< < 123 > >>
Jeg er blevet færdig med min hjemmeside, jeg er totalt glad over at den er blevet færdig!

Vil blive utrolig glad hvis du vil test den for fejl. og siger til mig hvad jeg skulle forbedre eller lign?

Håber at høre fra dig!

Hjemmeside her

Der er stadig nogle fejl



23 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
href="profil.php?id=48&?rank" er forkert. Der skal vel stå :
href="profil.php?id=48&rank=X" eller noget.

Slet " border="0"". Hvis du vil bestemme border på noget så brug CSS.
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Du skal helst fortælle hvilken enconding din fil er gemt med.
Det gør du med :
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Hvis altså du gemmer dine filer med UTF-8 encoding.

I dit tilfælde kunne du så rette din kode til :
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Sådan har jeg gøre det med forsiden,
er det blevet bedre??



Det ser sgu okay ud! :)

Det eneste jeg liiige umiddelbart kan se der mangler er at du måske kunne vælge en skrifttype der har "fødder", hvilket gør det mere læsbart.



Jeg ville kalde menupunktet "Bruger" for "Brugere" fordi det er vel meningen at man så kan se alle brugerne der er det ik ?

Der hvor der står "Djinfo.dk er en seriøs hjemmeside hvor du kan lytte til andres remix/track" det ville jeg ændre for efter hvad jeg kan se kan man ikke lytte til noget.

Ude til højre under "Bruger" der kan man kun gå ind på brugeren hvis man klikker på brugernavnet. Det ville være bedre hvis man kunne klikke hvor som helt på firkanten for at komme derind. Jeg sad og klikke på billedet med der skete ikke noget.

Og du skal tilføje meta tagget på hver eneste side ikke kun forsiden.

Og eftersom din side er på dansk så skal du rette <html lang="en"> til <html lang="da">

Også har du ikke rette nogen af de andre ting jeg har skrevet. Du skal jo rette dem på alle siderne også til sidst der køre du siden igennem validatoren og rettet de fejl den kommer med der.

Når du har gjort det så er siden ok godt nok så ville jeg gå i gang med selve indholdet. Designet er fint nok.



Daniel . Okay det ville jeg gerne kigge på når jeg sidder ved computere



Jeg skal kigge for set på det der brugere i menu ;) og skal også nok få kigget på brugere hvor man kan klik på hele billedet/boxen så det ikke kun er navn

Jeg skal nok få taget det der jeg har skrevet væk..

Jeg har tilføje det på alle sider mener jeg . Jeg skal bare lige have ret det til "da"


Hvad mener du helt med det her ??
"Du skal jo rette dem på alle siderne også til sidst der køre du siden igennem validatoren og rettet de fejl den kommer med der."

Hvis du skulle give designe stjener hvor mange ville du så give 1-10 ?? Hvor 10 er rigtigt godt og 1 det er meget grimt ??


/// skrevet på mobil . Kigge på det lige snart jeg er hjemme igen ;)



Jeg vil give designet karakteren "ok godt". Det må være 4-5 stjerner.

Og jeg mener at du skal bruge den her side : http://validator.w3.org/
Så indtaster du hver hver side du har der en af gangen og valider din kode. Så fortæller den om der er nogen fejl osv.

Du kan også gøre det for din CSS fil :
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fdjinfo.dk%2Fstyle%2Fstyle.css
Du behøver ikke rette alle fejlene hvis du gerne vil bruge de browser specifikke koder der starter med -webkit- og -moz- osv men det er en meget godt måde at blive gjort opmærksom på problemer i din kode.





Ja okay jeg kigge godt på den i går men jeg har test i de browser som jeg har ie. Google. Firefox. Opra og jeg ikke gøre det i safri men h is det virker i Firefox og google så er det vel også ok ..



Hej, her er lige et par rettelser fra mig:

På siden Kontakt Djinfo.dk, bør du ændre teksten på knappen til Send til Djinfo.dk (i stedet for Sende til Djinfo.dk).

På siden Nyheder, bør der være et ekstra linjeskift mellem hver nyhed - jeg synes det står lidt kompakt.

Siden Bruger bør ændres til Brugere (tror det er skrevet før).

På forsiden skal Tilbude rettes til Tilbyde.

Ellers generelt ser den jo fin ud. Mangler noget mere indhold og længere nyheder - det andet er måske mere lign. twitterbeskeder. Men ellers et fint design.



I dine formularer som på kontakt siden der syntes jeg det ville være bedre med ens farvede baggund i input felterne.
Også brug samme font og størrelse i input og textarea.

Og ja selv indholdet midt på siden står for kompakt men jeg syntes du skulle tage og skrive noget mere indhold og indsætte billeder osv osv så finder du ud af hvordan det skal stå når du faktiskt har noget mere indhold. Lige nu er der ikke rigtig noget.

Når man sende en besked på kontakt siden så står der "Sendt indhold".
Måske kunne du skrive noget andet.

Anyway nu hvor det er en side om DJ ting skulle der så ikke sætte noget musik på siden ?
Og billeder.

---

Har testet i diverse browsere og det ser fint nok ud i allesammen bortset fra i Safari der scroller det af lort fordi du har det store baggrundsbillede. Det hjælper lidt at fjerne det. Nu har Safari aldrig været speciel god syntes jeg så måske er det bare fint nok men du kan jo selv prøve i Safari og se hvordan den scroller.




Indlæg senest redigeret d. 10.04.2012 13:24 af Bruger #13010
Det ser sgu okay ud! :)

Det eneste jeg liiige umiddelbart kan se der mangler er at du måske kunne vælge en skrifttype der har "fødder", hvilket gør det mere læsbart.


Med eller uden fødder, betyder ikke så meget.
Der er vist nok en myte om, at skrift med fødder er nemmere at læse på papir, og at skrift uden fødder er bedst til skærmen (hvilket forøvrigt er fuldstændig modsat det du skriver).

Jeg vil mene at det er op til den enkelte at vurdere, hvad der passer bedst til denne persons hjemmeside.



Det ser sgu okay ud! :)

Det eneste jeg liiige umiddelbart kan se der mangler er at du måske kunne vælge en skrifttype der har "fødder", hvilket gør det mere læsbart.


Med eller uden fødder, betyder ikke så meget.
Der er vist nok en myte om, at skrift med fødder er nemmere at læse på papir, og at skrift uden fødder er bedst til skærmen (hvilket forøvrigt er fuldstændig modsat det du skriver).

Jeg vil mene at det er op til den enkelte at vurdere, hvad der passer bedst til denne persons hjemmeside.




Hmm, kan godt være jeg tager fejl, mener bare at ha' hørt denne myte...



<< < 123 > >>
t