Tips og tricks til vores hjemmeside

Tags:    hjemmeside

Hej Udvikleren.dk!

Personligt har jeg selv blandede følelser til opslag der indeholder den obligatoriske titel "FEEDBACK PÅ MIN NYE HJEMMESIDE!", derfor hænger ordet "Feedback" mig efterhånden langt ud af halsen, selvom jeg selv erkender til at jeg har været med til at gøre det til et af de vel nok mest skrevne ord på Udvikleren.dk! Jeg kan dog godt bruge en tråd som dens indhold, og kigger tit ind på andres "Feedback-tråde", da jeg mener at man også kan lære af det, også selv om hjemmesiden og firmaet måske ikke er lig ens eget.

Det korte og det lange er at denne tråd vil jeg kalde "Tips og tricks til vores hjemmeside", det er nemlig lige præcist det vi gerne vil have!

Det handler om hjemmesiden www.AppNyt.dk! Nogen af jer kender den i forvejen, andre ikke. Jeg tænker at der ikke skal så meget forklaring til at menig mand kan forstå hvad hjemmesiden handler om og hvad præmissen er. App-junglen vokser sig større og større, og vores job er at give folk et overblik og junglen!

Planen er selvfølgelig også at tjene lidt mønt på projektet, og der vil vi bringe "Appvertising" til Danmark. Flere og flere danskere begynder at lave deres egen app, og ligesom man har banner-reklamer for ens hjemmeside, så skal man naturligvis også have det for sin app! Og hvilket andet perfekt forum ind AppNyt.dk! Udover lige det, så er der en masse muligheder man kunne gøre dette. Men i sidste ende handler det alt sammen om eksponering af apps.

Nu vil jeg rigtig gerne have dig til at dvæle i 2 min. over AppNyt.dk. Klikke ind på hjemmesiden, skimme artiklerne og anmeldelser. Og hvis der er noget der sprænger dig i øjnene, det kunne være alt fra skrifttypen til navnet på menupunkterne, så kunne det være en kæmpe hjælp hvis du hurtigt gad at skrive det som et svar til denne tråd - det vil hjælpe hele AppNyt.dk, og vi er glade for hjælp! ;-) Det behøves dog ikke kun være det eksisterende, hvis du synes der er noget vi mangler, som grib endelig tastaturet og skriv herinde!

Der må selvfølgelig også gerne gives helt almindeligt ris & ros!

Fortsat god dag & fortsat god sommer til jer alle!



Indlæg senest redigeret d. 23.07.2012 17:34 af Bruger #16909
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 15 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1 stk. godt tip: lav en reklameaftale med udvikleren.dk, så er i da fri for at blive ved med at gentage jer selv. ;)

http://www.udvikleren.dk/forum/37760/design-og-opsaetning-gode-raad-soeges!/
http://www.udvikleren.dk/forum/38108/vi-fremviser-din-app!/
http://www.udvikleren.dk/forum/37980/laver-saelger-du-dine-egne-apps-saa-har-vi-et-kanont-tilbud-til-dig/



Indlæg senest redigeret d. 23.07.2012 20:27 af Bruger #10216
1. Jeg gik ind på siden.

2. Jeg så en popup med titlen "Modtag vores mail magasin og deltag i konkurrencer om lækkert gear og grej".

3. Jeg forlod siden.

PS jeg er ikke så vild med popup beskeder der liiiiige vil fortælle mig et eller andet rigtig "vigtigt".



Jeg er enig med scootergrisen.
Når det første jeg møder er en popup. Så er jeg skredet Pronto.

Jeg besøger siden for at få information, ikke for at besvare spørgsmål.
Skulle popup have en berettigelse. Så skal den komme når jeg forlader siden. Ikke når jeg entrerer.

Når det er sagt, vil jeg da gerne indrømme, at jeg faktisk blev klogere af mit besøg. Men det var kun fordi, jeg ikke kom efter information, men for at give mit besyv med.



Personligt har jeg intet imod pop up, med mindre det er noget helt andet end selve hjemmesiden handler om, så det er thumbs up herfra.
Ud over dette, synes jeg hjemmeside ser overskuelig ud samt nemt at navigere rundt på :)



Hvis jeg endte på den side, af andre årsager end denne, vil jeg uden tvivl forlade siden og søge videre. Ikke kun fremstår i som mail spammers ved at have den popup, men jeres struktur gør siden meget uoverskueligt. Jeg, som bruger af jeres side, ved ikke hvor jeg skal kigge på forsiden. Udnyt at jeres indslag ikke kræver meget plads, og giv hele siden noget mere luft. Mere padding imellem overskrifter, på forsiden, muligvis bruge F-layoutet for på den måde at gøre det hele mere overskueligt samt give brugeren følelsen af at i går i dybden med jeres tests. Dette ville så kræve en bedre søgemuligheder, men dette vil man altid kunne tweake efterfølgende.

Det sidste jeg lige vil nævne er, at jeg ikke kan se fordelen for mig i at oprette en bruger på siden. I skal måske sælge den lidt bedre. Ved ikke om der er fordele, eller om det kun er for dem der kan vurder apps. ihvertfald lige overveje det




t