Tips til design

Tags:    webdesign

Hej udviklere,

Jeg har arbejdet lidt på et design til en hjemmeside som kan ses hér.

Jeg kunne godt tænke mig lidt respons på det, bl.a. på den orange farve. Er det her helt ved siden af?

På forhånd tak for hjælpen! :)



43 svar postet i denne tråd vises herunder
12 indlæg har modtaget i alt 40 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Af frygt for, at ryge i samme båd som Daniel og fordi overskriften på tråden er "Tips til design" og ikke "Tips til vores design" så har jeg / er jeg faktisk også igang med, at arbejde på min hjemmeside. Så hvis i har tips eller tricks så sig til:

http://vaff.herokuapp.com

Det er et simpelt og minimalistisk design til en blog / personlig hjemmeside / portfolio / jeg ved det ikke helt endnu.



Dan - designet ser faktisk rigtig godt ud. Jeg er bare ikke helt vild med skrifttypen, men det er som man tager det :)



Mange tak @Daniele ... Skrifttypen er også noget jeg har eksperimenteret en hel del med ... Og jeg har stadig ikke fundet en løsning der fungere 100% jeg syntes dog jeg har fundet et kompromis der fungerer.




Det fungerer også helt fint. Jeg har bare lært fra skolen at den slags skrifttyper bruger man mest i eksempelvis aviser. Og på nettet bruger man mere noget uden "fødder" som eksempelvis 'Times New Roman' har.

Jeg plejer at bruge
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Den syntes jeg fungerer meget godt :)



Hvorfor ikke bare skrive:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


På Windows er det, det samme som det du skrev, men på Mac og Linux bruger browseren den bedste sans-serif font den kan finde ... På Mac er det f.eks. Helvetica.



Kunne man også :)



Måske du kunne putte noget farve på de links til Twitter, Facebook og Github, ellers super flot design. Måske jeg kunne lære noget dér ;)



@Gustav tak tak, ja jeg tror jeg har leget med lineheight i menuen og glemt, at justere værdien

Python og flask er faktisk super sjovt og meget fleksibelt. Det projekt her startede som en simpel static site generator. Det er det egentlig tildels stadig, men nu er der også lidt mere funtionalitet.



Indlæg senest redigeret d. 20.10.2012 21:13 af Bruger #17081
@dan
Kan enormt godt lide dit meget simple design og stil! Er lige mig!
Specielt dine blockquotes! Måske fordi jeg selv har samme stil :P

Dine sociale ikoner er lidt flossede i kanterne ved hover, og de kommer ikke frem på forsiden - er det meningen?



@Gustav
Nu snakker jeg ikke om at jeg har lært at det kun må bruges til print. Det jeg har fået fortalt er at Times New Roman primært bruges i tryk da der er "fødder" på bogstaverne, og det har en speciel effekt på brugernes øjne. Hvorimod eks. Arial har en anderledes effekt på brugerne. Det er sådan nogle ting jeg har lært på skolen. Og for lige at pointere dig om hvor det er henne, så går jeg på Roskilde Tekniske Skole som Web-integrator (hovedforløb). På grundforløbet lærte vi om typografier, og hvad der er vigtigt i henhold til brugernes læselyst. Jeg har aldrig ment at dette var rigtigt, men da jeg har fået det lært så fortæller jeg også folk om det?



t