Tips til design

Tags:    webdesign

Hej udviklere,

Jeg har arbejdet lidt på et design til en hjemmeside som kan ses hér.

Jeg kunne godt tænke mig lidt respons på det, bl.a. på den orange farve. Er det her helt ved siden af?

På forhånd tak for hjælpen! :)



43 svar postet i denne tråd vises herunder
12 indlæg har modtaget i alt 40 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@dan
Kan enormt godt lide dit meget simple design og stil! Er lige mig!
Specielt dine blockquotes! Måske fordi jeg selv har samme stil :P

Dine sociale ikoner er lidt flossede i kanterne ved hover, og de kommer ikke frem på forsiden - er det meningen?


@csharper tak fro rosen er glad for du kan lide det … jeg tror lige jeg skal kigge på de social icons, de driller hvis lidt :)



Tak for at du forklarede det, Gustav :)



@Dan: Flot layout, men overvej enten at vise din menu hurtigere eller helt udelade din fade-in animation.



@Michael, jeg prøvede også at sige, at populariseringen af sans-serif startede der - der er sikkert endnu ældre eksempler men at sige de var udbredt før er en stramning.

Verdana er ikke så gammel som du forestiller dig, den er fra 1996 [1] og første udgave blev shipped med IE3 og "Core fonts for the web"-pakken.

I det store hele er vi dog enige om pointen; det er for let at afskrive alle serif fonte til brug i on-screen design. Det VAR best-practice tidligere, på grund af vores monitors begrænsninger - men nu er det meget mere komplekst og man kan ikke sige, at den ene type altid er bedre end den anden.

[1]: http://www.microsoft.com/typography/fonts/family.aspx?FID=1



Jeg tror, jeg havde drukket lidt af natpotten. Det er Courier som blev brugt i tidernes morgen, den gang man havde monokrome skærme. :)



Heldigvis er den tid hvor det var et must at have styr på sine MS-fonts ovre :-)



Webdesign har ændret sig, og især typografi er noget andet, end det var for bare et par år siden...


Men det er jo netop noget andet nu, fordi dem der sidder og arbejder med typografi på web nu rent faktisk ved noget om typografi. At en højerene linieafstand er gør det nemmere at læse tekst har man jo vidst inden for den klassisk typografi i mange årtier, det har bare taget alt for alng tid for folk der arbejder med typografi på digitale platforme at tage det til sig og rent faktisk lære noget om typografi.





Jeg forstår ikke dit "men" :-)



Hvorfor bruger du ikke bare WordPress? Der kan du selv vælge designs til ret billige penge :)



Var den kommentar faktisk til mig, Sasa? :)




t