Optakt til julekonkurrence

Tags:    diverse udvikleren.dk

<< < 123 > >>
Hej Alle (og kasper)

Jeg kan huske at der var en konkurrence for et par år siden, en julekonkurrence hvor du skulle finde dagens nisse. Jeg syntes det kunne være sjovt med endnu en konkurrence igennem juletiden, men det at finde en nisse er måske lidt for 'old-school'.

Så jeg har derfor to opfordringer til diskussion

1. Kasper, er det muligt at lave en ny julekonkurrence i år??
2. Til alle bruegre inkl. Kasper - Hvilken type af konkurrence syntes i kunne være spændende??

Personligt syntes jeg selv at en konkurrence med at programmerer/designe et eller andet, kunne være sjovt. Brugere kunne så måske være med til at finde en vinder blandt de deltagende projekter??

Håber at vi får en lille hyggelig diskussion i gang.

God Weekend alle sammen



Indlæg senest redigeret d. 26.10.2013 09:40 af Bruger #4487
Kunne sgu være en sjov julekonkurrence - Dog er design et meget suspekt emne, da 100 mennesker jo har 100 forskellige meninger. Jeg hælder mere til at skrive en algoritme der udfører ét eller andet og så måske tage tid på udførelsen :)

Men god debat at starte!



Fantastisk! Hvis der skal bruges noget hjælp så giver jeg gerne en hånd :)



Hvad med følgende:

Til dem der er grafisk orienteret:
1) Bedste Jule billede:
Billedet skal overholde nogle bestemte krav:
F.eks. kunne det være følgende.
Billedet skal indeholde
- Minimum 1 jule nisse
- Minimum 1 Rens dyr
- Minimum 1 Skål risengrød

Dette kan laves i grafiske programmer eller 3D modellerings programmer.


Til dem der bedst kan lide at programmerer:
2) Lave en algoritme eller et program, der omhandler om Julemandens værksted.

Hvis det er en algoritme, skal der både gives point afhængigt af hastighed, samt hvor meget hukommelse programmet bruger.
Hvis det er et program, bør der sættes nogle andre succes kriterier op, såsom bruger venlighed, og funktionalitet.


Dog syntes, jeg at der bør være en form for præmie til begge konkurrencer. Ved dog ikke lige, hvad det skulle være. Nogen af jer, der har nogen idéer ?



Forstår ikke helt den med at lave en algoritme om julemandens værksted :D... Hvordan det så skulle udformes :P

Men syntes at det kunne være sjovt med en sådan konkurrence. Og ja, er enig i at der bør laves en spicifikt for design og en for programmering, hvis denne løsning er aktuel.

Dog er det jo op til Kasper om der overhovedet skal være en konkurrence :)

Nogle der har andre ideer??



Da jeg er en grafiker så vil jeg kun kunne være med på noget grafisk, da jeg ingen talent har indenfor programmering :)



Martin:
Vi ville da nok skulle finde på noget ;)

Alle andre:
Det ligner jo, at der er rimelig stor interesse for en julekonkurrence :)



Savner lidt at Kasper deltager i diskussionen :D



Han har ikke været på siden d. 24/10, underligt..



Hej gutter,

Jeg har været på en lille ferie men er snart tilbage, hvor jeg vil skrive lidt input til emnet. Snak endelig videre indtil da :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Ja, dét skal der jo også være plads til. Fortsat god ferie, nyd det nu for saaaatan! ;)



<< < 123 > >>
t