Optakt til julekonkurrence

Tags:    diverse udvikleren.dk

<< < 123 > >>
Hej Alle (og kasper)

Jeg kan huske at der var en konkurrence for et par år siden, en julekonkurrence hvor du skulle finde dagens nisse. Jeg syntes det kunne være sjovt med endnu en konkurrence igennem juletiden, men det at finde en nisse er måske lidt for 'old-school'.

Så jeg har derfor to opfordringer til diskussion

1. Kasper, er det muligt at lave en ny julekonkurrence i år??
2. Til alle bruegre inkl. Kasper - Hvilken type af konkurrence syntes i kunne være spændende??

Personligt syntes jeg selv at en konkurrence med at programmerer/designe et eller andet, kunne være sjovt. Brugere kunne så måske være med til at finde en vinder blandt de deltagende projekter??

Håber at vi får en lille hyggelig diskussion i gang.

God Weekend alle sammen



Indlæg senest redigeret d. 26.10.2013 09:40 af Bruger #4487
Det kunne også være en konkurrence om at lave det bedste/flotteste julecomputerspil... Men det er måske også en lidt for stor mundfuld at gå igang med for en del?!?



Tror man skal passe på med at lave nogle konkurrencer hvor dem der har mange års erfaring har den ultimative fordel.
Det kunne hurtigt knække nakken på nogen og det vil måske i sidste ende resultere i en meget lille forsamling der forsøger sig med denne konkurrence.
Det skal ramme bredt uden at det kræver de store programmeringskvaliteter. Jeg tror det vil skabe en endnu større positiv effekt, hvor selv den helt nye føler at han får noget ud af det.



Tror man skal passe på med at lave nogle konkurrencer hvor dem der har mange års erfaring har den ultimative fordel.
Det kunne hurtigt knække nakken på nogen og det vil måske i sidste ende resultere i en meget lille forsamling der forsøger sig med denne konkurrence.
Det skal ramme bredt uden at det kræver de store programmeringskvaliteter. Jeg tror det vil skabe en endnu større positiv effekt, hvor selv den helt nye føler at han får noget ud af det.


Nu du nævner det, kan jeg godt se pointen... Du har helt ret :)



Men på den anden side skal det heller ikke være alt for simpelt, efter min mening, da det kan have den modsatte effekt og skræmme nogle af de helt hardcore væk :)



Programmering
så skal php være for sig selv,
så skal asp.net være for sig selv.

Design
Logo skal være for sig selv,
Design skal være for sig selv.

Synes der skal findes 2-3 vinder for hvert område.



Programmering
så skal php være for sig selv,
så skal asp.net være for sig selv.

Design
Logo skal være for sig selv,
Design skal være for sig selv.

Synes der skal findes 2-3 vinder for hvert område.
Jeg tænker at hvis der skal være en konkurrence skal det ikke binde sig til et specifikt programmeringssprog, men mere være en opgave, som så kan løses med det sprog, man nu en gang føler sig mest hjemme i.



Programmering
så skal php være for sig selv,
så skal asp.net være for sig selv.

Design
Logo skal være for sig selv,
Design skal være for sig selv.

Synes der skal findes 2-3 vinder for hvert område.
Jeg tænker at hvis der skal være en konkurrence skal det ikke binde sig til et specifikt programmeringssprog, men mere være en opgave, som så kan løses med det sprog, man nu en gang føler sig mest hjemme i.


Er helt enig, ellers er der nok nogen der føler sig overset.



Programmering
så skal php være for sig selv,
så skal asp.net være for sig selv.

Design
Logo skal være for sig selv,
Design skal være for sig selv.

Synes der skal findes 2-3 vinder for hvert område.
Jeg tænker at hvis der skal være en konkurrence skal det ikke binde sig til et specifikt programmeringssprog, men mere være en opgave, som så kan løses med det sprog, man nu en gang føler sig mest hjemme i.


Er helt enig, ellers er der nok nogen der føler sig overset.


Ja det er rigtig nok, jeg kan godt se hvad i mener når i taler om det :)



Så er jeg tilbage på pinden!

I forhold til julekonkurrencer har jeg altid været lidt splittet: På den ene side er det uhyre hyggeligt, på den anden side har det vist sig at være enormt svært at ramme en konkurrence hvor alle har været tilfredse.

På den ene side er de konkurrencer hvor man skal lave et eller andet stykke arbejde, fx grafik, design eller kode, som så skal bedømmes. Her siger min erfaring mig at det er besværligt for os at sætte op og bedømme og at deltagelsen generelt er ret beskeden, typisk fordi at folk ikke lige finder den givne opgave interessant/nem/svær/sjov nok. Ingen tvivl om at det klart er den mest interessante type af konkurrencer, men det har helt klart også vist sig at være svært at få nok til at deltage.

På den anden side er der så den type ala julenisserne. Det er ret overskueligt at sætte op og deltagelsen var faktisk relativt høj. Til gengæld er den jo ikke lige så interessant som den type hvor man skal skabe et eller andet.

Udover ovenstående "problemer", så er der også lige den med præmierne. Vi har før været heldige at få sponseret en del fede ting, specielt fra Microsoft, men det er ikke altid at sponsorerne ligefrem har hængt på træerne.

Så kommer der julekonkurrencer i år? Jeg tvivler, af ovenstående årsager, men vil bestemt ikke udelukke det, og det er klart at det tæller kraftigt for at I starter og deltager i en tråd som den her :)

Mvh.

Kasper (TSW)



En præmie er jo reelt set ligemeget, i alt fald for mig. Et shout out her på siden burde være nok, det er en masse god PR og prestige :)

m.h.t. til hvilken konkurrence det skal være kunne det være interessant at sammensætte et panel som debatterede det til ende, og blev enige om en form for konkurrence flest muligt vil finde interessant :)



<< < 123 > >>
t