Selvlært programmør

Tags:    uddannelse

Hej,

Jeg har i et par år nu, gået og leget med mine egne hjemmesider. Jeg ville have søgt ind på datamatiker uddannelsen, men da økonomien ikke er til det, før om nogle år pga bil lån.

Så ville jeg gerne høre jeres meninger, kan man blive selvlært, og forsat blive en rigtig god programmør?

Derudover ville jeg høre om i kan anbefale mig nogle bøger, hjemmesider osv at kigge nærmere på.

Sidst men ikke mindst, jeg kan se der findes kursuser, hvor man kan lære de forskellige sprog, kan de overhovedet anbefales?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Chris Sørensen



43 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej allesammen :)

Jeg har haft meget at se til de sidste par dage. Jeg har de sidste par måneder fundet ud af mig, og min kærestes økonomi ikke er den største, da hun er på su, og forhåbentligt elevløn om 1.5 måned. Jeg skal have snakket med banken i dag, for at høre omkring at kunne "fryse" mit lån, så jeg evt kun betaler renterne. Men nu må vi se.

Jeg har for ca 6 måneder siden, søgt ind på datamatiker uddannelsen i Grenaa, og fik brev mandag. Jeg kom ind, så nu skal alle muligheder undersøges osv. Jeg tror efter hvad jeg har hørt på jer, at uddannesen er vigtig nok, og så evt købe nogle af de bøger, som i har anbefalet mig.

Og endnu engang tak, for at give mig jeres meninger, om hvad der ville være det bedste for mig at gøre :)



Er det spildatamatiker du har søgt ind på?



Hej Casper,

Ja, det er det. Jeg ville gerne lære at lave spil, til mine brugere.



Okay, jeg er lige blevet udlært der :)

God fornøjelse med Jonatan hehe



Er det en god skole?

Og lære man også alm. ting, eller går det meste op i spil?

Tak for det hehe :)



Er det en god skole?

Og lære man også alm. ting, eller går det meste op i spil?

Tak for det hehe :)


Det er meget generelt som en almindelig datamatiker, men det fede er alle de projekter du laver omhandler spil og for det meste handler undervisningen også om spil, hvilket jeg synes var super fedt.



Indlæg senest redigeret d. 01.08.2012 10:34 af Bruger #11386
Det var også en af grundene, til at jeg håbede at kunne komme ind :)

Nu kender du jo skolen, og uddannelsen. Hvor god er du til at lave hjemmesider nu? Og havde du evt erfaring fra det før uddannelsen?



Du lærer ikke at lave hjemmesider, du lærer at lave spil i forskellige teknologier så som XNA og Unity.

Jeg lærte at lave hjemmesider før på en anden uddannelse, men det er heldigvis sådan at man kan bruge både C# i Unity (Spil) og i ASP.NET (Hjemmesider), hvilket gjorde jeg udviklede min C# viden meget.



Okay, jeg skrev en mail til Jonatan, og han skrev tilbage, at det ikke var noget problem at "oversætte" det til andre sprog, eller hvordan jeg skal sige det. Jeg har nemlig arbejdet meget med PHP, på mine andre hjemmesider.

Hvilken uddannelse var det du havde taget?



Okay, jeg skrev en mail til Jonatan, og han skrev tilbage, at det ikke var noget problem at "oversætte" det til andre sprog, eller hvordan jeg skal sige det. Jeg har nemlig arbejdet meget med PHP, på mine andre hjemmesider.

Hvilken uddannelse var det du havde taget?


Det kan være lidt udfordrende at komme i gang hvis du kun har arbejdet med PHP uden OOP. Men det kommer hurtigt hvis man bare vil ligge kræfterne i det :)

Det var en ungdomsuddannelse der hedder web-integrator.



t