Selvlært programmør

Tags:    uddannelse

Hej,

Jeg har i et par år nu, gået og leget med mine egne hjemmesider. Jeg ville have søgt ind på datamatiker uddannelsen, men da økonomien ikke er til det, før om nogle år pga bil lån.

Så ville jeg gerne høre jeres meninger, kan man blive selvlært, og forsat blive en rigtig god programmør?

Derudover ville jeg høre om i kan anbefale mig nogle bøger, hjemmesider osv at kigge nærmere på.

Sidst men ikke mindst, jeg kan se der findes kursuser, hvor man kan lære de forskellige sprog, kan de overhovedet anbefales?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Chris Sørensen



43 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Chris

Det lyder meget godt, men vil lige spørge for at være sikker på jeg forstår hvad du mener.
De vil faktisk ikke gøre noget for du kan beholde din bil, men hvis du sælger den får du frosset dit lån eller lavere renter på den?
For hvis de bare siger du kan betale mindre af på den så har de egentligt ikke "gjort noget for dig" jo, men bare sørget for du kan klare at afbetale på dit lån og betale renter længere og så tjene bedre på dig ved du også tager uddannelse.

Men fedt at du er blevet optaget og kan få den uddannelse så du kan lave det du brænder for :)



Nu er spilbranchen meget stor og der er mange typer spil. Casual games er på vej op, især nu hvor mange efterhånden har smartphones.

Jeg selv har arbejdet i casual game industrien i snart otte år, og jeg har endda med ansættelser af spilprogrammører at gøre, og dem jeg vælger har (udover en relevant uddannelse) en stor glæde ved deres fag. Hvis jeg får en fornemmelse for, at du kun leder efter et arbejde, så kan jeg ikke bruge dig...du skal brænde for det.

Noget andet er...bare fordi du har uddannelsen, betyder det ikke, at du med det samme kommer til at lave det, du brænder for. I starten må man tage, hvad man kan få, og så bruge det som et springbræt til noget bedre.



Hej,

Jeg har i et par år nu, gået og leget med mine egne hjemmesider. Jeg ville have søgt ind på datamatiker uddannelsen, men da økonomien ikke er til det, før om nogle år pga bil lån.

Så ville jeg gerne høre jeres meninger, kan man blive selvlært, og forsat blive en rigtig god programmør?

Derudover ville jeg høre om i kan anbefale mig nogle bøger, hjemmesider osv at kigge nærmere på.

Sidst men ikke mindst, jeg kan se der findes kursuser, hvor man kan lære de forskellige sprog, kan de overhovedet anbefales?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Chris Sørensen


Der er også den mulighed, at du tager et SU-lån.. Ikke at det skal være en sovepude, at man bare kan tage det.. Men det kan være at det er nok, til at få dig igennem studietiden.. Efterfølgende vil du under alle omstændigheder stå bedre rustet, hvad end du skal have et job, eller arbejde for dig selv.. Du kan læse om SU lån her

Mvh
Andreas



t