Valg af webhotel

Tags:    webhotel

Hej
Jeg står i den situation at jeg skal vælge mig et webhotel til min egen side. Valget står lige nu mellem Team Internet Hosting og MeeBox. Det er vigtigt at min side ikke er langsom eller har for lang responstid. Ud fra hostingfirmaernes egne siders indlæsningstid og responstid er det de to jeg er nået frem til. Normalt ville jeg vælge gigahost, da deres system virkelig er hurtigt og deres kontrolpanel er nemt og ligetil. Jeg har selv lavet flere websites der kører på gigahost og både mine kunder og jeg er meget tilfredse med det. Dog behøver jeg ikke alle de "frønsegoder" man får hos Gigahost og derfor har jeg været på udkig efter noget billigere, som stadig var hurtigt og responsivt, men uden at koste det helt store.
Men hvilket af ovenstående skal jeg vælge? Efter egen vurdering ville det nok være MeeBox, da jeg jo får det jeg skal bruge, til mindst mulige penge, i forhold til Team Internet.
Er der andre steder I kan anbefale jeg kigger på?

Der er måske personer som ville anbefale web10.dk eller one.com, men disse to udbydere har jeg haft dårlige erfaringer med i fortiden, herunder kan nævnes nedetid og forsøg på at trække redelegering af domæner, samt flytning af data i langdrag. Dertil ønsker jeg ikke at gå yderligere i detajler, men nævner blot at disse to ikke er en mulighed. Ellers skulle alt andet, som efter jeres mening er godt, være et kig værd.

Det skal dog lige siges at jeg skal bruge et webhotel til min egen side og da jeg er freelance webprogrammør, samt under uddannelse til datatekniker, så kender de fleste vel de yderligere krav til et godt webhotel.



Indlæg senest redigeret d. 14.10.2012 23:01 af Bruger #17072
Jeg ville også gå efter UnoEuro. Det kører utroligt stabilt for mine sider.



Det er sgu god stil at Meebox lige kommer forbi og smider en kommentar, det er forskellen på en god og en dårlig host!

I øvrigt spiller de med åbne kort hele vejen: https://meebox.net/da/voksevaerk-kan-gore-ondt/3032

Det er igen kun den gode host der gør det.

Jeg har selv 3 webhoteller og 1 cloud server hos Meebox.



Jeg har læst lidt nærmere omkring UnoEuro og kigget anmeldelser på trustpilot, og andre steder på nettet, igennem og er nået frem til at valget falder på Meebox. Begge virksomheder har et par dårlige anmeldelser, men samtidig rigtig mange gode og så må man jo kigge på datoen for anmeldelsen og på hvordan deres egen side, samt sider jeg ved er hostet hos dem, opfører sig når man bruger dem på forskellige tidpunkter af døgnet. Det er især i tiden omkring frokostpauser og efter arbejde, der er interessante da jeg af egen personlig erfaring har lært at det typisk er disse tidspunkter hvor folk kigger meget på internettet. Dette har også været grunden til at flere af mine kunder har valgt at flytte fra web10/talk active ApS og til anden udbyder, da deres servere simpelthen var ustabile på nævnte tidspunkter og problemet blev ikke løst ved at flytte til en anden af deres servere.

Mit endelige valg blev som sagt Meebox, og dette valg blev truffet efter en del research og ovennævnte "forsøg". Sidste skridt på vejen er så at blive enig med mig selv om hvilket domænenavn der er nemmest for kunderne at huske. Her har jeg allerede et par stykker i tankerne, men den endelige beslutning omkring dette skal jeg stadig blive enig med mig selv om.



Hej Kenneth,

Det er vi glade for at høre! Velkommen til. Jeg er sikker på at du har taget det rigtige valg. ;-)

Ha' en fantastisk dag!



Shared webhosting er fint - når man overdrager løsningen til en kunde, eller hvis man bare laver hobby-arbejde. Få dig en VPS. Så er du fri for tåbelige konfigurationer og begrænsninger.

Min VPS køres privat og ikke hos en offentlig udbyder og har ikke haft nede tid i de 3 år jeg har kørt den.

Jeg har ikke nogen erfaring med Meebox - men hvis du skal vælge dem, så kunne det være spændene at høre hvordan deres Cloud Server løsning fungerer. Det er det eneste fornuftige bud på en VPS server løsning jeg har set i Danmark indtil videre. Dog er det i den dyre ende. Hvis man sammenligner med den billigste Linode VPS, så koster den i danske kroner ca 110 kroner (20 USD) hvor en tilsvarende server hos Meebox koster 230 kr...

Angående din benchmark af webhosts, så er det nok noget af det mindst videnskabelige du kunne finde på. Indlæsningstid på deres hjemmeside har intet med deres arkitektur at gøre. Det er jo ikke engang sikkert at de hoster deres egen side på samme struktur som de sælger dig. Det er ikke muligt at teste den slags uden at have adgang til en konto hos dem - men uanset hvad, så bør du ikke tage den type webhosting, hvis du går op i den slags.



Nu når snakken falder på Meebox og VPS, så vil jeg da lige nævne at jeg oprettede en VPS hos Meebox i sidste uge, og det har kørt upåklageligt indtil nu. Der er meget få danske udbydere af VPS der kan konkurrere med tilsvarende udbydere i Tyskland eller USA.
Hvad er det egentlig der gør prisen på hosting så dyr i Danmark i forhold til udlandet? Er det en højere pris på El og/eller Internet?



Fordelen ved MeeBox's cloud løsning er umiddelbart at man kan afregne for reelt trafik forbrug- ikke samme tåbelige "fri trafik - indtil vi synes det er for meget og vi lukker dig"-politik. Ulempen er, at deres priser så er højere.

Selvom markedet for internet forbindelser til private er håbløst i Danmark - specielt i København og Nordsjælland - så er det mit indtryk at backbone-struktur og data-center forbindelser er meget fornuftige. El priserne er selvfølgeligt ikke lige så lave som i Sverige med deres a- og vandkraft - men jeg kunne ikke forestille mig at det skulle være årsagen. Umiddelbart vil jeg tro at det har noget at gøre med et lavt antal kunder per udbyder (dårlig udnyttelse af ressourcer - manglende stordriftsfordele), et højt lønniveau (større effekt på pris per kunde, når der er et lavt antal kunder) og manglende konkurrence.



Vi bruger også en cloud løsning til DressMe.dk, og det fungere også rigtig godt. Der er super fin service fra meebox selvom vi ikke har managed server.

www.udstyrsguiden.dk kører på et prohotel hos dem.

dyne-guiden.dk køre på et almindeligt webhotel.

nu skal i ikke lave alle mulige stress tests af sites'ene, så bliver jeg møg muggen, og går helt sikkert videre med det. (piller IP'en ud af loggen osv.)





@Tim, sikke en holdning at diske op med. :)

Selvfølgelig vil vi ikke stressteste folks sider. Hvis vi gør det, sørger vi selvfølgelig for at skjule vores IP'er osv. med en fornuftig proxy. ;)



@Tim, sikke en holdning at diske op med. :)

Selvfølgelig vil vi ikke stressteste folks sider. Hvis vi gør det, sørger vi selvfølgelig for at skjule vores IP'er osv. med en fornuftig proxy. ;)


Jeg så bare lige i ånden at mine sites blev lagt ned fordi nogen synes det var sjovt at stress teste det, ligesom det tidligere bliver nævnt at de har gjort med meebox sitet :) Og det ville jeg være ked af når jeg nu lige deler så folk kan se hvordan det kører.



t