Valg af webhotel

Tags:    webhotel

Hej
Jeg står i den situation at jeg skal vælge mig et webhotel til min egen side. Valget står lige nu mellem Team Internet Hosting og MeeBox. Det er vigtigt at min side ikke er langsom eller har for lang responstid. Ud fra hostingfirmaernes egne siders indlæsningstid og responstid er det de to jeg er nået frem til. Normalt ville jeg vælge gigahost, da deres system virkelig er hurtigt og deres kontrolpanel er nemt og ligetil. Jeg har selv lavet flere websites der kører på gigahost og både mine kunder og jeg er meget tilfredse med det. Dog behøver jeg ikke alle de "frønsegoder" man får hos Gigahost og derfor har jeg været på udkig efter noget billigere, som stadig var hurtigt og responsivt, men uden at koste det helt store.
Men hvilket af ovenstående skal jeg vælge? Efter egen vurdering ville det nok være MeeBox, da jeg jo får det jeg skal bruge, til mindst mulige penge, i forhold til Team Internet.
Er der andre steder I kan anbefale jeg kigger på?

Der er måske personer som ville anbefale web10.dk eller one.com, men disse to udbydere har jeg haft dårlige erfaringer med i fortiden, herunder kan nævnes nedetid og forsøg på at trække redelegering af domæner, samt flytning af data i langdrag. Dertil ønsker jeg ikke at gå yderligere i detajler, men nævner blot at disse to ikke er en mulighed. Ellers skulle alt andet, som efter jeres mening er godt, være et kig værd.

Det skal dog lige siges at jeg skal bruge et webhotel til min egen side og da jeg er freelance webprogrammør, samt under uddannelse til datatekniker, så kender de fleste vel de yderligere krav til et godt webhotel.



Indlæg senest redigeret d. 14.10.2012 23:01 af Bruger #17072
Hvis du kender debian er det rigtigt let at komme i gang med nginx. DotDeb.org vedligeholder nogen binary udgaver af nginx, php og andet relevant software, så du kan følge med i på de nyeste releases uden at skulle slås med at kompilere alt selv.

Derfra kan du nok finde guides til resten på nettet selv.

Python er lidt bøvlet, med virtualenv og reverse proxying - men det er der nok også nogen der har skrevet om :-)

De fleste ting fungerer som du kender dem fra OSX terminalen, med små forskelle, som du nok ikke vil lægge mærke til lige med det samme.

Debian er den lækreste distribution og også en af de mest anvendte. Jeg har brugt den siden 02, så jeg er måske lidt biased... :p Du kan fange mig på twitter eller mail hvis du har spørgsmål, så skal jeg nok prøve at være behjælpelig.



Jeg har faktisk prøvet en debian box, men af en eller anden grund kan jeg bedre lide ubuntu, jeg kunne i hvert fald ikke få min debian til, at virke ordentlig.

Den app jeg har kørende på heroku køre jo på deres nginx med gunicorn og gevent. Men kunne også være sjovt, at prøve det med uwsgi.



t