Valg af webhotel

Tags:    webhotel

Hej
Jeg står i den situation at jeg skal vælge mig et webhotel til min egen side. Valget står lige nu mellem Team Internet Hosting og MeeBox. Det er vigtigt at min side ikke er langsom eller har for lang responstid. Ud fra hostingfirmaernes egne siders indlæsningstid og responstid er det de to jeg er nået frem til. Normalt ville jeg vælge gigahost, da deres system virkelig er hurtigt og deres kontrolpanel er nemt og ligetil. Jeg har selv lavet flere websites der kører på gigahost og både mine kunder og jeg er meget tilfredse med det. Dog behøver jeg ikke alle de "frønsegoder" man får hos Gigahost og derfor har jeg været på udkig efter noget billigere, som stadig var hurtigt og responsivt, men uden at koste det helt store.
Men hvilket af ovenstående skal jeg vælge? Efter egen vurdering ville det nok være MeeBox, da jeg jo får det jeg skal bruge, til mindst mulige penge, i forhold til Team Internet.
Er der andre steder I kan anbefale jeg kigger på?

Der er måske personer som ville anbefale web10.dk eller one.com, men disse to udbydere har jeg haft dårlige erfaringer med i fortiden, herunder kan nævnes nedetid og forsøg på at trække redelegering af domæner, samt flytning af data i langdrag. Dertil ønsker jeg ikke at gå yderligere i detajler, men nævner blot at disse to ikke er en mulighed. Ellers skulle alt andet, som efter jeres mening er godt, være et kig værd.

Det skal dog lige siges at jeg skal bruge et webhotel til min egen side og da jeg er freelance webprogrammør, samt under uddannelse til datatekniker, så kender de fleste vel de yderligere krav til et godt webhotel.



Indlæg senest redigeret d. 14.10.2012 23:01 af Bruger #17072
Shared webhosting er fint - når man overdrager løsningen til en kunde, eller hvis man bare laver hobby-arbejde. Få dig en VPS. Så er du fri for tåbelige konfigurationer og begrænsninger.

...

Jeg har ikke nogen erfaring med Meebox - men hvis du skal vælge dem, så kunne det være spændene at høre hvordan deres Cloud Server løsning fungerer. Det er det eneste fornuftige bud på en VPS server løsning jeg har set i Danmark indtil videre. Dog er det i den dyre ende. Hvis man sammenligner med den billigste Linode VPS, så koster den i danske kroner ca 110 kroner (20 USD) hvor en tilsvarende server hos Meebox koster 230 kr...


Det er netop de vi prøver at afskaffe på vores webhoteller. Altså - tåbelige konfigurationer og begrænsninger. Har du nogensinde prøvet vores professionelle webhoteller? :-)

Der er også stor forskel på Linode VPS og Meebox Cloud. Hvor meget CPU får du eksempelvis hos Linode? Det kan jeg ikke se noget om. Derudover er du meget låst af deres pakker. Hvis du skal have mere RAM så skal du også have mere disk og trafik. Altså - du betaler for noget du reelt set ikke har brug for. Der har du en del mere frihed på vores cloud. Og jeg vil også våge påstå at performance på vores virtuelle servere kontra Linodes virtuelle servere er mærkbart bedre. Plus, hvis du slukker din virtuelle server hos os, så betaler du kun for pladsen. ;-)

Hvis du er interesseret, så vil jeg gerne give dig en gratis test...




@Meebox, mange tak for tilbudet, men jeg har allerede en løsning som jeg er meget tilfreds med :-)

Jeg tror dog at du undervurderer Linode. De er ikke lige så fleksible som jer - det er rigtigt - men tilgengæld, så er de meget billigere - så fleksibiliteten er dyrt købt. De er også kendt for at være meget generøse med CPU regnekraft.

Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke har efter prøvet mine fordomme om webhoteller på jeres service. Men I har givet vis stadig samme begrænsning i forhold til performance, som alle andre delte webhosts. At parse serverkonfigurationen (.htaccess) på hvert request går ikke hånd i hånd med performance. (Det er derrfor alle der sætter krav til performance bør gå efter en VPS)

Det er svært at se hvordan jeres webhoteller skulle skille sig ud fra mængden. Jeres salgs materiale ligner konkurrenternes ret meget, og kunne ikke give mig svar på følgende væsentlige spørgsmål:

- Jeg kan ikke se hvilke Apache moduler i understøtter. mod_headers?

- Hvad med PHP versioner? Er i stuck på PHP5.2 - eller kan man få lov til at køre 5.4?

Jeg har svært ved at se hvorfor man skulle vælge et prof-webhotel frem for en VPS... Det ser ikke ud til at give mening ud fra et cost-benefit synspunkt.

En ting, som ville være en killer-feature for mig er git-deployment. Det har jeg ikke kunnet finde nogen webhosts i Danmark som tilbyder. Hvis i gjorde det, så ville alle mine kunder blive flyttet til jer med det samme. Det er lige til at sætte op - et enkelt bare-repo pr domæne og et post-recieve hook.

Lige en sidste kommentar på falderebet; jeg er ikke halvt så bitter som jeg lyder. Jeg har ikke hands-on erfaring med jeres service, og jeg har i det hele taget vendt ryggen til webhosting for flere år siden på grund af begrænsninger, som det ikke er realistisk at gøre noget ved for jer. Jeres service er helt sikkert fin for menig-mand - og sikkert også bedre end mange af jeres konkurrenter; det kan jeg af gode grunde ikke kommentere på. Men det taler i hvert fald til jeres fordel, at i stiller op til det her. :-)



Hej Gustav,

Jeg sætter stor pris på dine inputs og feedback, som vi helt sikkert vil bruge konstruktivt.

Som svar på dine spørgsmål:
- Vi understøtter mod_header
- Vi kører PHP 5.3, da 5.4 endnu ikke er fuldt ud kompatibelt med vores kontrolpanel.

Vi kører i øvrigt med Litespeed webserver og cache på vores professionelle webhoteller, som uden tvivl giver en mærkbar bedre performance ift. et alm Apache-webhotel.

Jeg håber da at jeg kan overtale dig til et webhotel en dag. Ellers så må vi jo kigge på om vi skal opfinde næste-generations webhoteller. ;-)

God weekend!



@meebox angående @gustavs svar på git-deployment kunne man kigge på: https://pagodabox.com/



Også http://beanstalkapp.com kan nævnes som eksempel - det er et slags workaround til manglende understøttelse for git deployment på webhosts. De hoster dit repo og pusher via ftp. Ikke optimalt, men det kan da bruges hvis man ikke selv kan lave en hjemmehacket løsning.

Men git-deployment ville være et oplagt område at udvide på. Det ville gøre jer meget attraktive i forhold til jeres konkurrenter, og specielt i forhold til udviklere. Og hvis udviklerne anbefaler jer, behøver kunderne nok ikke den store overtalelse.

Det undrer mig at der ikke bliver fedtet mere for det segment i hosting branchen :-)



@Gustav det er vel primært et git repo ala github og FTP delen er en feature de har ... Men derfor er det stadig sejt, det mindre mig om: http://www.deployhq.com/



@dan, ser ud til du har ret :-) Har ikke benyttet mig af nogen af de services da jeg som sagt kører det meste selv ;) deployhq ser fedt ud - men det er sgu lidt for dyrt efter min mening - 1300 kroner om året for git deployment hvis man har mellem 10 og 20 repos...

Bruger du selv noget i den stil?



Jeg har et projekt på heroku.com, men ellers har jeg ikke rigtigt, de projekter vi køre på arbejde kører på vores egen shared host. Men jeg er faktisk interesseret i, at lære mere om hvordan man opsætter en / flere løsninger på en VPS især en nginx løsning med noget Python backend.



Er du en hærdet linux bruger?



Jeg er OS X bruger ... Jeg er ved, at blive bedre med terninalen end jeg har været. Jeg har opsat nogle simple Linux løsninger til et development miljø, men har ikke så meget erfaring med opsætningen af Linux endnu.



t