Galleri: Googles Android-telefon G1

Tags:    it-nyheder

Se den nye HTC G1-telefon, den første med Googles open source-styresystem Android.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2609



Er jeg den eneste der synes at den sådan nærmest ser en lille smule... grim ud, på billederne? Den bliver slået op som den helt store iPhone killer, men selv som ikke-Apple-fan, synes jeg umiddelbart at G1, designmæssigt, ser ud til at være en del år bagud i forhold til iPhonen. Eller hvad siger I? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg har aldrig været mobil-fetischist - min egen mobil er en Nokia 1101 fra stenalderen ;) - så på designområdet er jeg forholdsvis ligeglad. Derudover har Googles primære fokus vist aldrig været lækkert design - se på google.com og deres simple udtryk.

Jeg synes G1'en ser ud til at opfylde forventningerne til fulde - en telefon der funktionalitetsmæssigt kan konkurrere med iPhone, og åbenhedsmæssigt er mange mil foran. At den så, indrømmet, ikke har så meget sex-appeal som iPhone er for mig sekundært - men ganske sikkert en hindring for dens udbredelse blandt ungdommens populærkultur - som er der de gode penge normalt ligger i mobilindustrien.

Måske signalerer dette at Googles målgruppe er businessfolk der vil skrotte sine andre håndholdte enheder for at have alting i én pakke - som G1'en jo tillader i kraft af sin åbenhed overfor ny software. Jeg kunne forestille mig at Google også på dette punkt har en mere professionel målgruppe end resten af industrien, uden at udelukke de traditionelle brugere.

Med det sagt kunne jeg aldrig drømme om aktivt at støtte Google ved at poste penge i deres World Domination projekt ;) (den linie Kasper har ventet hele min post på at se!)



Indlæg senest redigeret d. 24.09.2008 13:13 af Bruger #8223




Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:44 af Bruger #13985

Den måtte jo komme.... Hellere Google end Microsoft!

For lige at lede tråden en smule på afveje, så er jeg meget uenig. Googles prioritet er at afskaffe privatliv til fordel for at gøre al information søgbar. Hvis det lå indenfor deres formåen ville Google overvåge alt der foregik i verden i alle tilfælde på alle tidspunkter - med formålet og begrundelsen at folk ville kunne finde lige præcis den information de søger.

Dette er ikke en konspirationsteori, det er fakta. Googles erklærede, officielle mål er at gøre al information i verden søgbar. Det eneste jeg gør er at tage dem på ordet, og græmmes.

Til sammenligning er Microsoft "kun" interesserede i at tjene penge. Jeg vil hellere af med mine penge end mit privatliv, så jeg ved godt hvilket af de to onder jeg bakker mindst op om :)







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:45 af Bruger #13985
>Google laver nogle utrolig gode ting i den bedste tanke og oftest gratis, mens Microsoft bare prøver at styre din computer fra ende til anden og udelukker alle konkurrenter når de får chancen.

Wow, en verden der er mere sort/hvid end Per's - jeg er imponeret ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg har en iPhone. Jeg opfatter ikke mig selv som mindre seriøs.
Om denne Androide bliver større end iPhonen, må tiden jo vise. Synes at det er sjovt at man åbent kan gå ind og lave programmer til Googles mobil.







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:45 af Bruger #13985
>Jeg har jo ret

I at Microsoft er en benhård pengemaskine uden nogen form for skrupler, imens Google tilbringer dagen lang med at gøre menneskeheden den ene tjeneste efter den anden, uden selv at få noget ud af det? Jeg tvivler, og hvis du skulle være i tvivl om hvor jeg har fået den ide fra, så prøv lige at læse det du skrev én gang til:

"Google laver nogle utrolig gode ting i den bedste tanke og oftest gratis, mens Microsoft bare prøver at styre din computer fra ende til anden og udelukker alle konkurrenter når de får chancen."

Wow, siger jeg bare! ;)

>Vi kan tage sagen om Netscape op, hvis det skulle være noget...

Vi kan godt tage en ultra gammel sag op, hvis du virkelig synes det er interessant, men personligt synes jeg måske at det ville være sjovere at holde os til nutiden. Jeg tror heller ikke at vi bliver enige i sagen om Netscape, men derfor kan vi da godt diskutere det ;)

Jeg er i øvrigt enig i det Martin siger: Hvorfor skulle man ikke kunne være seriøs bare fordi man ejer en iPhone eller en anden telefon der tillader sig at forsøge at kombinere et spændende design med interessant funktionalitet?

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 24.09.2008 16:01 af Bruger #1




Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:45 af Bruger #13985
t