Galleri: Googles Android-telefon G1

Tags:    it-nyheder

Se den nye HTC G1-telefon, den første med Googles open source-styresystem Android.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2609



Omvendt kan vi heller ikke alle være paranoide og tro at Google er i gang med at "indeksere" vores soveværelse via en fed gut og en kikkert på den anden side af gaden ;)

Det sjove er, at det har jeg aldrig påstået. Hvor der omvendt rent faktisk er en hvis person der har påstået, at Google kun vil os det bedste ;)

Selvom begge dele, ja, lyder meget latterlige :)



Men man må da bakke op om at den pointe at det er open-source gør det mere gennemskueligt hvilke oplysninger der bliver videresendt og så videre.

Ja, mere overskueligt - men det laver ikke om på at det sker.



Per, min pointe var også primært at I begge to tog tingene til ekstremerne, i hver jeres retning :P

Mvh.

Kasper (TSW)







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:44 af Bruger #13985
Per, min pointe var også primært at I begge to tog tingene til ekstremerne, i hver jeres retning :P

Det er meget muligt at det jeg siger er en ekstrem - men kan du anfægte rigtigheden af det? Kan du komme med noget der overbeviser mig om, at Google ikke indsamler personlige data hvor og når de kan - og kan du komme med en grund til at jeg ikke skulle tro det, når nu Google selv siger det? :)

Det kan godt være det er ekstremt - men det er Google der går til ekstremer, ikke mig.



Per, jeg tror at du gør Google værre end de er, men det vil jeg aldrig kunne overbevise dig om, og det accepterer jeg. Du brænder så meget mere for det her emne end jeg gør, og derfor er det ganske enkelt for meget op af bakke for mig :). I hvilken grad Google indsamler data ved jeg ikke, men de kan jo aldrig få mere information end man forærer væk, så længe det med gutten og kikkerten forbliver en joke, og måske netop derfor er det bare ikke noget jeg rigtigt frygter :). Du mener at jeg er naiv, nogen gange kan man godt være tilfreds med tingenes tilstand uden at være naiv, hvis du spørger mig :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Per, jeg tror at du gør Google værre end de er, men det vil jeg aldrig kunne overbevise dig om, og det accepterer jeg. Du brænder så meget mere for det her emne end jeg gør, og derfor er det ganske enkelt for meget op af bakke for mig :). I hvilken grad Google indsamler data ved jeg ikke, men de kan jo aldrig få mere information end man forærer væk, så længe det med gutten og kikkerten forbliver en joke, og måske netop derfor er det bare ikke noget jeg rigtigt frygter :). Du mener at jeg er naiv, nogen gange kan man godt være tilfreds med tingenes tilstand uden at være naiv, hvis du spørger mig :)

Google kan nemlig godt få mere information end man forærer væk :)

Hvis jeg har en side på min blog der er beskyttet med et password, fordi det kun er mine nærmeste venner der har noget at bruge den information til, og jeg sender linket i en email til min ven - og han så åbner linket i Google Chrome... Så har Google pludselig de informationer kun min ven skulle have haft.

Jeg mener ikke du er naiv, jeg mener du fokuserer på andre ting, ligesom mange andre, og det er i og for sig dit eget valg - men jeg mener også at dette er en ting der fortjener mere fokus fra alle, end det får. Det er meget vigtigere end folk lige indser, og derfor synes jeg det er essentielt at oplyse om det, og forsøge at provokere folk til at tænke på det en ekstra gang. :)



Altså ja, de kan i princippet sende sidens indhold til Google, men gør de virkelig det, uden at spørge om lov? Det håber jeg da ærlig talt ikke. Men du har da helt ret i at alle browsere vil have mulighed for at gøre netop det. Omvendt vil det ret hurtigt blive opdaget.



Mvh.

Kasper (TSW)







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:44 af Bruger #13985
Per, for det første har jeg aldrig udtalt at jeg er lige glad med om Google indsamler informationer, heller at deres applikationer er lavet i den bedste tanke, udelukkende ved at indsamle informationer.
At du bruger det som argument, viser bare at du har et problem med at bedømme og tolke, og så kan jeg godt forstå at folk ikke gider at diskutere med dig!!

Sådan helt ærligt, tror du virkelig at Google ønsker at indsamle alt om alle mennesker på kloden? Det er muligt at de indsamler informationer om besøgssteder, søgninger osv. til statistikker, men hvis du virkelig tror at de gider at bruge tid på at undersøge hvad lige præcis DU laver og hvad din kode er til din families blog, så tror jeg du har et problem ud over denne diskussion...

Istedet for at ty til personangreb og andre nedrige metoder, vil du så ikke forholde dig til det jeg skriver?

Jeg har forholdt mig til det der har været sagt i en tidligere debat - at Microsoft vil kontrollere os alle, og Google kun gør tingene i den bedste mening. Correct me if I'm wrong, men jeg husker bestemt at det var dig, Ronnie, der sagde det.

Derfor er det ikke mig der finder på noget, det er dig. Jeg har aldrig påstået du var ligeglad, så lad være med at lægge de ord i munden på mig.

Derudover lader der ikke til at være særligt mange der nægter at diskutere med mig - folk virker tværtimod utroligt ivrige efter enten at modbevise eller understøtte mine argumenter når jeg deltager i en debat - afhængigt af hvilken "side" de står på. At du måske nu vælger at se dig ond på mig, fordi jeg ikke opgiver en debat bare fordi du beder mig om det, må være dit tab. Men jeg står ikke model til sådan en gang gylle, og så kan du sige hvad du vil om det.

...Desuden kan min far tæve din far! ;)



t