Galleri: Googles Android-telefon G1

Tags:    it-nyheder

Se den nye HTC G1-telefon, den første med Googles open source-styresystem Android.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2609



Per, du kan lige smide et "e" til mit navn ;)
Og så har jeg ikke udtalt mig at jeg er fløjtende lige glad ang. privatliv, men det software de laver er jeg til gengæld taknemlig over for. Om de så har set hvad du laver når du sidder oppe kl. tre om natten, er for mig lige gyldigt, det virker og jeg har ikke noget på computeren, der ikke bør ses af andre.

Jeg er træt af at høre argumentet "jamen jeg har jo intet at skjule!?"

Jeg har heller ikke noget at skjule. Netop derfor gider jeg den ondesparkemig ikke at skulle undersøges i hoved og --

Jeg er ikke taknemmelig over software der ringer hjem til sin skaber og fortæller alt hvad jeg laver i det. Uanset hvad det så har af sexede features.



Hvor har vi Windows Mobile 7 henne i denne diskussion?

Mens Google og Apple formentlig kommer til at konkurrerer på højt niveau nu, så står pengemaskinen Microsoft på sidelinjen og kigger på deres konkurenter i vild kamp.

Det giver Microsoft luft og tid til at udvikle deres nye system, vel organisereret, med det bedste fra alle verdener og med et godt finish.

Hvorimod Google og Apple måske har været i tidspres.







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:44 af Bruger #13985
Per, du kan lige smide et "e" til mit navn ;)
Og så har jeg ikke udtalt mig at jeg er fløjtende lige glad ang. privatliv, men det software de laver er jeg til gengæld taknemlig over for. Om de så har set hvad du laver når du sidder oppe kl. tre om natten, er for mig lige gyldigt, det virker og jeg har ikke noget på computeren, der ikke bør ses af andre.

Jeg er træt af at høre argumentet "jamen jeg har jo intet at skjule!?"

Jeg har heller ikke noget at skjule. Netop derfor gider jeg den ondesparkemig ikke at skulle undersøges i hoved og --

Jeg er ikke taknemmelig over software der ringer hjem til sin skaber og fortæller alt hvad jeg laver i det. Uanset hvad det så har af sexede features.


Per, Per, Per alle ved at softwaren ikke ringer ;)
Ej spøg til side. Jeg er imod logning af personfølsom data. Jeg skal ikke have min IP knyttet til en google kalender, eller mine online dokumenter skrevet i googles word processor, eller mine mails sendt til googles mail, eller mine søgeresultater søgt via google.... Nu kan (eller rettere har muligheden) for at se hvor jeg kontakter serveren fra, når jeg lige skal tjekke mail eller andet.

Jeg ser alt muligt ske inde i mit hoved.



Per, du kan lige smide et "e" til mit navn ;)
Og så har jeg ikke udtalt mig at jeg er fløjtende lige glad ang. privatliv, men det software de laver er jeg til gengæld taknemlig over for. Om de så har set hvad du laver når du sidder oppe kl. tre om natten, er for mig lige gyldigt, det virker og jeg har ikke noget på computeren, der ikke bør ses af andre.

Jeg er træt af at høre argumentet "jamen jeg har jo intet at skjule!?"

Jeg har heller ikke noget at skjule. Netop derfor gider jeg den ondesparkemig ikke at skulle undersøges i hoved og --

Jeg er ikke taknemmelig over software der ringer hjem til sin skaber og fortæller alt hvad jeg laver i det. Uanset hvad det så har af sexede features.


Per, Per, Per alle ved at softwaren ikke ringer ;)
Ej spøg til side. Jeg er imod logning af personfølsom data. Jeg skal ikke have min IP knyttet til en google kalender, eller mine online dokumenter skrevet i googles word processor, eller mine mails sendt til googles mail, eller mine søgeresultater søgt via google.... Nu kan (eller rettere har muligheden) for at se hvor jeg kontakter serveren fra, når jeg lige skal tjekke mail eller andet.

Jeg ser alt muligt ske inde i mit hoved.

Hehe. Jeg kan godt lide, du er gået fra at være brændende fortaler for overvågningssamfundet, til at være blevet helt fornuftig ;P







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:44 af Bruger #13985
Tsk tsk, i taler jo som i har forstand på... :B
Jeg tror nu stadig at jeg ville købe mig sådan en, måske ikke lige G1, men en senere.

Ja, det gör vi faktisk. Vi kan jo ikke alle väre naive og tro at Google kun vil os det bedste ;)



Omvendt kan vi heller ikke alle være paranoide og tro at Google er i gang med at "indeksere" vores soveværelse via en fed gut og en kikkert på den anden side af gaden ;)

Mvh.

Kasper (TSW)







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:44 af Bruger #13985
Er den ikke rimelig meget mere seriøs omkring funktionaliteten når man har et fuldstændigt tastatur. Det appellerer da langt mere til business end iPhone som mere appellerer til cafepoints når man er i byen.

Jeg syntes det er noget vrøvl at det ikke er urealistisk fuldstændig at undlade at se på det reelle produkt ved bare at se at det er fra google eller microsoft. Eller vært fald af den grund sætte det i sin egen kategori.
Jeg vil ikke sige at Android har helt hvidt mel i posen, hvis vi snakker om privatlivet kan være en lille smugle mere usikkert placeret end benytter man Symbian. Men man må da bakke op om at den pointe at det er open-source gør det mere gennemskueligt hvilke oplysninger der bliver videresendt og så videre.



t