Galleri: Googles Android-telefon G1

Tags:    it-nyheder

Se den nye HTC G1-telefon, den første med Googles open source-styresystem Android.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2609



Jeg må altså give indrømme at i har et meget dårligt billede når i siger at Google bare ønsker at ødelægge dit privatliv og at Microsoft bare vil tvinge penge ud af dig. Altså jo Microsoft at et firma der lever af at sælge sine produkter, og google lever af "reklamer". Men vær please også lidt realistiske. Så længe produktet er open-source er det da til at overskue hvad google har lavet.


Men er enig. G1 er ikke særlig pæn i forhold til så mange andre, såsom iPhone. Den henvender sig til gengæld også nok mere til buisness og nørderi end iPhone som bare er en blæretelefon. Men softwaret er måske mere interessant.
Er der nogle ved hvad kameraet har?



Men vær please også lidt realistiske. Så længe produktet er open-source er det da til at overskue hvad google har lavet.

Jeg forholder mig realistisk til at på trods af at mange af googles ting er open source - og på trods af at folk godt ved at Google ingen skrupler har omkring privatliv, så er folk flintrende ligeglade, fordi de lever i den illusion som Ronni så fint eksemplificerer: "de gør det jo kun i den bedste mening". De gør ikke noget som helst i nogen som helst bedre mening end Microsoft. De har bare en anden tilgangsvinkel til PR, og den giver pote - vær lidt realistisk og få øjnene op for, hvor mange sindssyge ting deres PR-maskine får os til at acceptere.

At feje privatlivsdebatten helt og holdent af bordet med sætningen: "det er open source, så vi kan jo se hvis de gør det" er at ignorere fakta. Fakta er at de gør det, og ja, det kan vi sagtens se i deres kode at de gør. Men der er ingen der gør noget ved det, fordi de er som lammet af Googles ekstremt effektive image som den flinke storebror ;)

Hvad angår telefonens design vs. iPhone, så har jeg aldrig påstået at iPhone eller dens brugere er useriøse - jeg har påstået at G1'eren virker mere seriøs.

EDIT: Kasper, jeg synes du bringer det med min påståede sort/hvide verden op igen og igen, og jeg begynder så småt at tro, at du rent faktisk bilder dig ind at min verden er således. Hvis det vitterligt forholder sig sådan, så læs da lige mine tidligere indlæg igen. - er det typisk for en sort/hvid hjerne at kunne abstrahere fra sin foragt for et firma, når man skal vurdere den tekniske kvalitet af deres produkt?



Indlæg senest redigeret d. 24.09.2008 18:56 af Bruger #8223
Det føles altid lidt mærkeligt at skrive det, men jeg er meget enig med Per her - ikke i at Google er roden til alt ondt, men at de ikke nødvendigvis er en døjt bedre end MS, og at de i hvert fald også er i det her game for at tjene penge :)

Per, virker en mindre pæn telefon automatisk mere seriøs? :P

Mvh.

Kasper (TSW)



Per, virker en mindre pæn telefon automatisk mere seriøs? :P

Ikke automatisk, nej. Men jeg synes ikke G1'eren er grim eller mindre pæn. Mindre glossy og sexet, men til gengæld simpel og "ren".



Mere simpel? Igen, jeg er ikke Apple fan, men de er vel netop kendt for deres ekstremt simple og stilrene designs, og hvis man sammenligner iPhonen, med sit blanke ydre, mangel på kanter og kun én fysisk knap, med G1'eren med sine mellemrum, skærm der kan slide osv, så synes jeg måske at du udnævner den forkerte vinder i simpelthed og renhed :P

Mvh.

Kasper (TSW)







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:45 af Bruger #13985
iPhone er i mine øjne en telefon for de unge og smarte, der ikke går så meget op i hvad den kan, men som ikke har noget imod at betale et par tusinde ekstra for en telefon der ser smart ud.

Googles telefon ligner mere en telefon for nørder, for hvem det vigtigste er at den kan multitaske.

Hvornår mon der kommer en telefon til forretnings segmentet eller den almindelige forbruger?

Jeg kunne ikke drømme om at købe hverken en Androide eller en iPhone.







Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:45 af Bruger #13985
Jeg ved godt at der er flere telefoner der kan multitaske, grunden til jeg nævnte multitaskning var at jeg læste dette på newz.dk:

"På den positive side fremhæves, at Android, modsat iPhones OS, understøtter multitasking, hvorfor man kan have flere programmer kørende samtidig"

Der er næppe mange der køber Android med den begrundelse at den er smart eller pæn.



Jeg kunne godt finde på at købe en telefon med Android, bare fordi alle SKAL have en iPhone så køber jeg typisk noget andet. (Alle er hentydet til mange i min vennekreds :))

Det er ikke sådan at hvis en kommer i skolen med den helt nye iPod så har jeg den helt nye samsung (eller noget andet), men skal jeg vælge mellem iPhone eller Android så ville jeg vælge Android da det er noget nyt og anderledes.

Jeg ville nok ikke købe lige den telefon der er afbilledet, men mon ikke der kommer andre inden for kortere tid.



t