Velkommen til Udvikleren.dk anno 2011

Tags:    udvikleren-info udvikleren.dk

Velkommen til den nye version af Udvikleren.dk. Som tidligere beskrevet i beta tråden er der virkelig sket en hel masse, så jeg vil ikke gå alt for meget i dybden med det lige nu. Som I kan se er det dog en større omvæltning der er sket, og selvom sitet har været igennem en periode med betatestning er der sikkert stadig lidt fejl rundt omkring. Skriv gerne om dem i denne tråd, så skal jeg nok kigge på det hele så hurtigt som muligt.

Derudover vil jeg blot sige rigtig god fornøjelse med den nye version af sitet. Jeg håber I bliver glade for det :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Det ser ud til at begge mine anker er løst. Login virker gnidningsløst og jeg får advarselskasser med det samme hvis jeg prøver at fav'e tags uden at være logget ind. Godt arbejde!

EDIT

Bug: I min artikel i PHP: Agil PHP med CodeIgniter er der vedhæftet en zip-fil der indeholder artiklen i PDF og ODF format. Når man klikker på attachment-ikonet på artiklen får man imidlertid en blank side. Der er heller ikke noget i urlen der kunne indikere for systemet hvilken artikel man kommer fra, så det kan være et simpelt spørgsmål om at urlen bliver genereret forkert?



Indlæg senest redigeret d. 16.03.2011 00:39 af Bruger #8223
HURRAAAA! Det ser skide godt ud!

Har et enkelt forslag til en justering:
Når man søger, kan man ikke sortere på fx. alder. Hvis man fx. søger på Delphi, så er det første resultat næsten 7 år gammelt. (Kan egentlig være det siger mere om Delphi end om søgefunktionen på udvikleren.dk :-D)



Indlæg senest redigeret d. 16.03.2011 08:26 af Bruger #84
Hey. Skide lækkert. Men Kasper, som skrevet i den tidligere tråd, så ser siden desværre lidt buggy ud på linux. Jeg har haft sendt dig nogle screenshots i beta-test tråden fra tidligere



Burde farverne på nyheder/jobs i højre side ikke være en anden end den gamle blå. Jeg synes slet ikke det passer ind - måske over i noget grøn. Har du gjort overvejelser ang. dens farve? Og undskyld hvis det er nævnt før så har jeg overset det. Ellers er sitet blevet utrolig fedt!



Burde farverne på nyheder/jobs i højre side ikke være en anden end den gamle blå. Jeg synes slet ikke det passer ind - måske over i noget grøn. Har du gjort overvejelser ang. dens farve? Og undskyld hvis det er nævnt før så har jeg overset det. Ellers er sitet blevet utrolig fedt!


Jeg synes såmend det passer fint ind -- og hvis de også blev grønne ville jeg synes grøn var alt for dominerende. Jeg synes det er fint med lidt afveksling, specielt når farverne er så afslappede som de er her.



MB, farvemæssigt er der taget udgangspunkt i en analogous (parallel / tilsvarende) farveharmoni, hvor der er en basis farve (den grønne) og en lignende farve (den blå) som komplementerer den første, og så er der yderligere end blå farve (links, f.eks.) som bruges som til at betone /antyde forskelle. Disse bliver komplementeret af hvid / grå / sort.

Det er en farveharmoni som ofte findes i naturen og som er meget beroligende for øjet :)




Grøn og blå er langt fra komplementær farver? og grøn er da ikke en basis/grund farve eller tager jeg helt fejl. Jeg spørger bare :)

@Per Sikker Hansen - ja hvis den blev grøn ville den være for grøn.



Grøn og blå er langt fra komplementær farver? og grøn er da ikke en basis/grund farve eller tager jeg helt fejl. Jeg spørger bare :)


De 3 grundfarver er rød, grøn og blå så den er god nok.

Når man bruger termen analog farveharmoni snakker man om farver der ligger ved siden af hinanden, og ikke komplementærfarver som ligger over for hinanden (i en farvecirkel), så du har ret i det ikke er komplementær-farver.

Jeg er nu også tilbøjelig til at sige nyheder/job-boksene er lige blå nok. Efter min mening danner de et lidt for stort blikfang. Personligt havde jeg nok valgt en mindre mættet blå, så de falder lidt mere i et med baggrunden. Men det er nok mest nitpick ;)






Okay så har jeg misforstået det. Men jeg holder da fast i at de 3 grundfarver er rød, blå og gul hvor gul og blå danner grøn så den er ikke en grundfarve. Og jeg giver dig helt ret Jonas, den fanger lidt for meget fokus.

EDIT.
Der er forskel på farvesystemmerne, http://da.wikipedia.org/wiki/Farvesystem



Indlæg senest redigeret d. 16.03.2011 12:28 af Bruger #15754
Må desværre indrømme, jeg bedre kunne lide det gamle design... Men det er jo smag og behag. Da det forrige design kom op, brød jeg mig også mere om designet FØR det, og sådan har det vist stået til et par gange ;-) Men altid lækkert med opdateringer.

Grøn er ikke en grundfarve.



t