Velkommen til Udvikleren.dk anno 2011

Tags:    udvikleren-info udvikleren.dk

Velkommen til den nye version af Udvikleren.dk. Som tidligere beskrevet i beta tråden er der virkelig sket en hel masse, så jeg vil ikke gå alt for meget i dybden med det lige nu. Som I kan se er det dog en større omvæltning der er sket, og selvom sitet har været igennem en periode med betatestning er der sikkert stadig lidt fejl rundt omkring. Skriv gerne om dem i denne tråd, så skal jeg nok kigge på det hele så hurtigt som muligt.

Derudover vil jeg blot sige rigtig god fornøjelse med den nye version af sitet. Jeg håber I bliver glade for det :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg ville ønske jeg kunne se hvilke tråde der er nye og dem der er læst/svaret på som i det gamle udvikleren.

Jeg savner desuden også en linje der indikerer hvilken "side" man er på, på forsiden. Så når jeg trykker på pilen der indlæser nye tråde kommer der en linje der.



Det ville være rart, hvis kodeboksene havde sat rammerne for koderne inde i dem. For mig virker det lidt som om, at koderne i kodeboksene fortsætter ud af rammerne, og går ind i nyhedderne i højre side.

Det kunne være fedt, hvis det nu blev rettet.



MB, jeg skrev 'komplementerer', ikke komplementær, jeg tror at det var det du misforstod :) Men altså, pointen var jo også bare at der ud fra farvetori var et argument for farvesammensætningen - om man så kan lide det er jo som altid en smagssag :)

De 3 grundfarver er rød, grøn og blå så den er god nok ... Når man bruger termen analog farveharmoni snakker man om farver der ligger ved siden af hinanden, og ikke komplementærfarver som ligger over for hinanden (i en farvecirkel), så du har ret i det ikke er komplementær-farver.


Lige præcist :) Men grøn har nu aldrig været en grundfarve, det er som MB siger rød / gul / blå (...for nu at komme ud på et sidespor ift. trådens emne).






Hej...

Rød - Gul - Grøn og Blå er alle grundfarver. Forklaringen:
Men nu kigger vi allesammen vel på en skærm og så er det RGB "Red, Green and Blue"





Får denne fejl når jeg bruger søge funktionen?

Men ser ikke ud til den kommer hele tiden. Så ved ikke lige helt hvor fejlen ligger.

Trykker på Forum og søger "sikkerhed mysql".

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".


<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="Off"/>
</system.web>
</configuration>


Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.


<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
<system.web>
<customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
</system.web>
</configuration>






Der er problemer med kodeboksene på siden - hvis der står for meget på en linje, ombrydes teksten ikke og det står derfor helt ude i sidebaren på højre side :)



Burde man ikke springe til seneste indlæg når man klikker på emnet i oversigten?
Evt. kunne man også indsætte en paging ved alle indlæg.

Burde man ikke få vist det indlæg man har redigeret, frem for at springe til emnets første side?
Hvad sker der når man skriver et nyt indlæg på side 3? :)



Indlæg senest redigeret d. 19.03.2011 18:40 af Bruger #10216

Hej...

Rød - Gul - Grøn og Blå er alle grundfarver. Forklaringen:
Men nu kigger vi allesammen vel på en skærm og så er det RGB "Red, Green and Blue"


Vil da lige tilføje det her:
http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Billedkunst/Farvel%c3%a6re/prim%c3%a6rfarver

Så er der vidst ikke mere at diskutere der :)



Vil det forresten ikke give mest mening hvis alle indlæg med en negativ karma ligger på sidste side og ikke på den side de er på?

Synes du skal kigge på stackoverflow, der fungerer deres "karma" system jo super godt.



- Har en mindre fejl når man bruger code-tagget.
Se på denne tråd: http://www.udvikleren.dk/forum/33864/problemer-med-upload/
I hvert fald i min browser (Safari 5.0.4 på Mac) er det sådan at koden fra code-tagget kravler ind under menuen (og generelt bare ud over sidens rammer). Det ser lidt fjollet ud.

- Dertil kunne jeg godt bruge lidt småforbedringer på de tags der er over det hele.
Vælger jeg fx "Vis med mine favorittags", så kunne det være rart at de blev highlighed, så jeg kan fjerne markeringen fra evt. 1 eller 2 ting.
Måske også en lille søgeboks til at filtere dem ud. De virker meget uoverskuelige ved første øjekast og hvis man leder efter én bestemt som ikke er ".NET" (da den sjovt nok er i toppen).

- Og så savner jeg at man kan få noget ligende fra det gamle system med "udvalgte tråde", da det er lidt irriterende at få en mail hver gang man skal påmindes. Det kan godt blive til mange mails på kort tid.

- Når man sender et svar, så ryger man til side 1, og ikke hen til det svar man lige har skrevet. Det kunne være rart hvis den gjorde det.



Indlæg senest redigeret d. 21.03.2011 13:17 af Bruger #4265
t