Velkommen til Udvikleren.dk anno 2011

Tags:    udvikleren-info udvikleren.dk

Velkommen til den nye version af Udvikleren.dk. Som tidligere beskrevet i beta tråden er der virkelig sket en hel masse, så jeg vil ikke gå alt for meget i dybden med det lige nu. Som I kan se er det dog en større omvæltning der er sket, og selvom sitet har været igennem en periode med betatestning er der sikkert stadig lidt fejl rundt omkring. Skriv gerne om dem i denne tråd, så skal jeg nok kigge på det hele så hurtigt som muligt.

Derudover vil jeg blot sige rigtig god fornøjelse med den nye version af sitet. Jeg håber I bliver glade for det :)

Mvh.

Kasper (TSW)




Er det noget du har oplevet eller hvordan? For min kode siger at man skal have tjent mere end 50 karma inden for et tag, før man kan få en guldmedalje for det. Fx kan jeg se at du har fået mindst en stemme inden for python tag'et, dog uden at jeg kan se nogen guldmedaljer på din profil. Det synes jeg giver meget god mening :)


Det var ikke mængden af karma jeg tænkte på, det var mængden af gange, som et tag blev brugt. Jeg antog faktisk at beskrivelsen af guldmedaljer passede så det bar var den med mest karma der fik den. Beskrivelsen nævner intet om 50 karma.

Det virker rigtigt at man skal have 50karma for at den tæller op i forumlisten, dog skal man ikke have 50karma for at få en guldmedalje i profil visningen, se Simon Smith.

Nu du nævner at jeg har karma inden for Python, kan jeg se at jeg ikke kan se python tagget i min profil?




Indlæg senest redigeret d. 27.03.2011 10:53 af Bruger #5620
Det må være lidt blandet hvordan det kører. I toppen af min profil står det som om jeg kun har 1 guldmedalje, men hvis jeg kigger under mine tags, står der også jeg har guldmedalje inden for "www" og "design" hvor jeg reelt set kun har 10 karma?



Ah ja, der manglede lige en lille bid kode så jeres kompetenceliste også respekterede grænsen i forhold til guldmedaljer. Den viser i øvrigt ikke tags hvor man har mindre end 10 i Karma, hvilket er grunden til at python ikke vises hos dig endnu, person :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg tænkte på om der ikke var en mulighed for at lave sådan en slags fremhæver funktion inde i ens kode, så hvis man har hele koden f.eks.

Fold kodeboks ind/udJava kode 


og jeg gerne ville fremhæve noget af koden inde i kodeboksen, f.eks. linje 3, 4 og 5, sådan så du f.eks. fik en lysegul baggrund eller lignende, sådan så det er nemmere at vise ens egne ændringer i noget allerede eksisterende kode, man f.eks. har fået fra en der skal have hjælp.

Min tanke var at man brugte f.eks. noget lignende [highlight]private double balance[/highlight], inden for ens 'kode' boks.

Håber at spørgsmålet er forstået :) og Håber at det er noget i andre syntes kunne være en forbedring af systemet.



Indlæg senest redigeret d. 29.03.2011 19:15 af Bruger #4487
Feature: Mulighed for at slette en tråd, så længe der ikke er afgivet svar til denne?



under menupunktet "tags" er der problemer med at vise info om tagget når man holder musen over, og kan ikke filføje tags som favorittag :)



Ved ikke om det er blevet nævnt, men har et lille ønske.

Når man opretter et spørgsmål kan man angive hvilket niveau det er på. Derudover skulle man så på sin profil kunne sætte et filter op, f.eks. vil jeg kun se PHP, MySQL, HTML osv, samt at niveauet på PHP skal være mindst mellem.

Grunden er at det vælter med spørgsmål såsom "Hvordan laver jeg et forum" og så slutter den bare der. Der er mange folk som ikke engang tager sig tiden til at lave lidt research selv. Det er ikke fordi jeg ikke har lyst til at hjælpe folk med det, men når man har været de første 10 igennem begynder det at blive lidt trættende. Jeg kan hvertfald mærke på mig selv at jeg godt kunne tænke mig at følge lidt mere med i debatten/spørgsmålene i blandt de lidt dygtigere udviklere.



hej har lige fundet en lille detalje på
http://www.udvikleren.dk/forum/33953/tid/#msg161368

der har jeg skrevet noget os så redigeret det.
men der står godt nok at jeg har redigeret det, men klokkeslæt er forkert for kan ikke rette noget 40 min før jeg ligger et svar/spørgsmål.

det er det 5-6 (svar)

nikolaj @ 29.03.11 20:44

Indlæg senest redigeret d. 29.03.2011 20:03 af nikolaj

tror ikke det har noget særligt at sige men så ved du det:D

og ved heller ikke om andre har sagt det her i tråden for har ikke lige læst den igennem xD




Jeg går næsten ud fra det er fordi der ikke er skiftet om til sommertid endnu :)



tror ikke det er derfor.
for jeg redigede den lige efter den var kommet ind dag jeg havde lavet en "brøler"

jeg har lige redigeret den her kl 21.16



Indlæg senest redigeret d. 29.03.2011 21:16 af Bruger #16454
t