Velkommen til Udvikleren.dk anno 2011

Tags:    udvikleren-info udvikleren.dk

Velkommen til den nye version af Udvikleren.dk. Som tidligere beskrevet i beta tråden er der virkelig sket en hel masse, så jeg vil ikke gå alt for meget i dybden med det lige nu. Som I kan se er det dog en større omvæltning der er sket, og selvom sitet har været igennem en periode med betatestning er der sikkert stadig lidt fejl rundt omkring. Skriv gerne om dem i denne tråd, så skal jeg nok kigge på det hele så hurtigt som muligt.

Derudover vil jeg blot sige rigtig god fornøjelse med den nye version af sitet. Jeg håber I bliver glade for det :)

Mvh.

Kasper (TSW)



@Pelle
"Udvalgte tråde" hedder nu "Mine forumtråde" og kan findes i din brugermenu oppe i højre hjørne. -- eller ved klik på taleboblerne under din menu.

Dette sker automatisk med alle tråde du har et stake i, og du skal altså ikke afkrydse noget for at få det til at fungere.

Jeg savner dog stadig en "marker som læst" knap i oversigten.



Der er vist ved at gå inflation i tags. Når man selv kan oprette sine tags, ser det ud til at der kommer rigtig mange ubrugelige tags. Eksempelvis er der tags, der hedder "for", "save", "id" og "dato". Synes det er lidt for bredt og jeg frygter en uoverskuelig jungel i tags når det har kørt i et stykke tid. Kunne man lave en moderator agtig tilgang til nye tags. Dvs. de kan laves, men er ikke "aktive" før man som moderator har godkendt dem. Når de så er godkendte, er de synlige.



jeg er enig med Brian. Folk har ingen pli omkring tags, så der skal føres en form for kontrol.



Helt enig med Brian og Per - måske burde der også indføres en form for moderatore indenfor posts på forummet da der til tider fx er dobbelt posts og det aldrig bliver ryddet op i.



@Pelle
"Udvalgte tråde" hedder nu "Mine forumtråde" og kan findes i din brugermenu oppe i højre hjørne. -- eller ved klik på taleboblerne under din menu.

Dette sker automatisk med alle tråde du har et stake i, og du skal altså ikke afkrydse noget for at få det til at fungere.


I see. Tak for det :)
Har ikke set den fordi jeg regnede med at det var tråde jeg havde oprettet der ville være der inde, og ikke alle som jeg deltager i.



Det ser rigtig godt ud kasper, er udvikleren egentlig bygget op på et framework du selv har lavet eller er det sådan noget som fx. codeigniter :)?



Det er lavet på .NET frameworket.



Det er lavet på .NET frameworket.


fedt nok :)



Hey gutter,

Jeg svarer lige løbende på jeres feedback efterhånden som jeg får tid til at kigge på det. Her kommer første omgang :)

- Jeg har nu lavet det sådan at jeres valg af sortering på forumtråde gemmes på jeres profiler, når I er logget ind. Jeg mener stadig at det er praktisk for dem der kommer udefra at kunne se de bedste svar først, men for de faste brugere giver det måske mere mening at se det sorteret efter dato. Det skulle dette tiltag gerne råde bod på :)

- Per, jeg har nu sørget for at man kan markere hele tråde som læst i oversigten over de tråde man følger med i, samt mulighed for at fjerne sit abonnement på tråden :)

- Jeg har forsøgt at lave det sådan så man bliver sendt hen til den sidste side og ens indlæg lige blinker engang når man poster et indlæg, så man kan se at det rent faktisk er dukket op. I må lige se om det virker nogenlunde som det skal :). Edit: Det burde ske når man redigerer et indlæg også nu!

- Det med kodelinjer der går ud over indholds-delen burde være fixet nu. Hvis ikke, så tjek lige at I ikke får en cachet version af stylesheet'et :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 22.03.2011 11:35 af Bruger #1
Top svedigt Kasper. Hold den knæhøje karse kørende :D

EDIT: efter at have skrevet denne post blev jeg bouncet til en tom side i tråden her(siden optrådte ikke i pageren -- ingen side var highlightet som den nuværende).

EDIT2: Efter at have redigeret sit indlæg bliver man bouncet tilbage til side 1 i tråden, uanset hvor i tråden ens redigerede indlæg befinder sig.

Sindssygt spørgsmål: Er tiden monstro løbet fra pagination? Takket være lidt javascript der loader flere indlæg ind når man scroller nedad kunne man undgå paginationen og denne slags problemer fuldstændigt :)



Indlæg senest redigeret d. 22.03.2011 11:31 af Bruger #8223
t