Velkommen til Udvikleren.dk anno 2011

Tags:    udvikleren-info udvikleren.dk

Velkommen til den nye version af Udvikleren.dk. Som tidligere beskrevet i beta tråden er der virkelig sket en hel masse, så jeg vil ikke gå alt for meget i dybden med det lige nu. Som I kan se er det dog en større omvæltning der er sket, og selvom sitet har været igennem en periode med betatestning er der sikkert stadig lidt fejl rundt omkring. Skriv gerne om dem i denne tråd, så skal jeg nok kigge på det hele så hurtigt som muligt.

Derudover vil jeg blot sige rigtig god fornøjelse med den nye version af sitet. Jeg håber I bliver glade for det :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Nikolaj's seneste indlæg er skrevet 29.03.11 21:13, men redigeret 29.03.2011 21:03 - så der er en eller anden form for bug. :)



ved godt nok ikke om det har noget at sige men det er da lidt pussigt at begge min (redigerede) ende på :03



Jo der var lige en lille bug i den metode jeg bruger til at udskrive datoer på samme måde over hele sitet. Det skulle gerne være fixet nu :)

Martin, jeg synes det er en interessant ide, om end den muligvis bliver lidt besværlig at implementere i den nuværende struktur. Hvis det er noget der er flere andre der også kunne tænke sig, vil jeg dog meget gerne kigge på det :)

Michael, hvorfor skulle man kunne slette en tråd uden svar? :)

Simon, det med tags skulle være fixet nu :)

Frank, jeg kan godt forstå pointen med din ide, men jeg tror desværre ikke at det vil afhjælpe problemet. Det er lidt ligesom på den gamle version af Udvikleren.dk, hvor man selv kunne angive hvor dygtig man var til en teknologi: Folk har utroligt forskellige opfattelser af hvad hvor god man skal være for at være bedst :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 30.03.2011 10:03 af Bruger #1
Jeg savner at man kunne se hvornår bruger sidst var aktiv på siden.
Og at man kan følge med i et topic uden at skulle poste der.



Indlæg senest redigeret d. 30.03.2011 14:10 af Bruger #15754
Dette er bare et mindre forslag til ændring.

Men måske skulle du retter "sorter" til "sorteret" i den som tråden er sorteret efter:

Så, hvis tråden er sorteret efter dato:
sorter efter stemmer | sorteret efter dato

Og, hvis tråden er sorteret efter stemmer:
sorteret efter stemmer | sorter efter dato


Endnu et forslag:

Ændre knappen til
Post indlæg

og checkboksen til:
Send mig en e-mail ved nye indlæg

I diskusions tråde :).


Angående mit tidligere forslag om at kunne gå til sidste side af en tråd. Kan det vel løses med et eller andet småt, som f.eks. et ikon. (Eventuelt en bog slået op på sidste side: \\\\/, grafisk selvfølgelig.) Det behøver jo ikke fylde alverden så længe brugerne ved det er der.





Indlæg senest redigeret d. 30.03.2011 17:53 af Bruger #5620
Hey Kasper,

tænkte lidt om det ikke var muligt at lave en "Spørgsmål besvaret" funktion i indlæggene? Bare så man fra forsiden måske kan se om spørgsmålet egentligt er lukket eller om det stadig er en igangværende diskussion uden en endelig løsning?



Michael, hvorfor skulle man kunne slette en tråd uden svar? :)


Det sker at nogle får løst deres forhindring, før der er nogen der for svaret på deres indlæg.
Nogle gang kan det blot være et fejl indlæg og nogle gange (ved ikke om du har klaret den), sker det at man laver dobbelt indlæg.


Så kan der være brug for mulighed for at redigere en emne overskrift - hvis nu man har skrevet noget gøgl. Denne kan også være betinget af, at der ikke er skrevet andre indlæg. Eller at indlægget ikke er ældre end 15 minutter.


Der kunne også være behov for superbrugere, ikke direkte administratorer, men en brugertype som har mulighed for at tilpasse indlæg med korrekte overskrifter og tags. Frem for overskrifter a la: "hjææælp" og tags a la "id", "tis", "bat" osv...


Synes @ er kun hører til eet sted, og det er i emailadresser. F.eks burde der i stedet stå "Kasper skrev for 5 min siden." eller "Kasper skrev den 31.03.11 kl. 21:00". Det handler primært om ikke at bruge ekstra tid på at oversætte et @ til "skrev den". Ligeledes gælder det karma(højre hjørne, ved profil) - her er det lige blevet oversat til "Kasper skrev den 633", men det betyder jo nok noget andet. :)



Lige et hurtigt svar på en lille del af det der er skrevet indtil videre, fordi jeg synes det er en sjov diskussion :)

>Synes @ er kun hører til eet sted, og det er i emailadresser. F.eks burde der i stedet stå "Kasper skrev for 5 min siden." eller "Kasper skrev den 31.03.11 kl. 21:00". Det handler primært om ikke at bruge ekstra tid på at oversætte et @ til "skrev den". Ligeledes gælder det karma(højre hjørne, ved profil) - her er det lige blevet oversat til "Kasper skrev den 633", men det betyder jo nok noget andet.

Sjovt, for mig er @ det samme som "at". En e-mail adresse læser jeg som user at google dot com eller bare "user hos Google". På samme måde læser jeg også overskriften over indlæg som "bruger at tidspunkt" eller på dansk "bruger den xx kl. yy" og "Kasper (TSW) at/er på 633 Karma". Jeg mener at det holder ganske godt, og derudover mener jeg i øvrigt at selv hvis du ikke er enig i det, så er det stadig en meget lille ting :)

Resten af alle de gode ting I har skrevet skal jeg nok vende tilbage på så hurtigt som jeg kan :). Her til aften har jeg brugt lidt tid på et par andre småting her på sitet:

Det nye "Karma barometer" som I nu kan se ude til højre på siden (nederst). Jeg tror det bliver meget skægt at se hvem der får mest Karma, men mindst lige så sjovt at se hvem der er flinke til at huske at stemme (og evt. hvem der bare stemmer lidt for meget (?) ;)).

Jeg har også sørget for et lille ikon under stemmeboksene på de indlæg som forfatteren af tråden har stemt op. Dem kan der naturligvis godt være flere end et af og det behøver ikke at være det svar med flest stemmer, men det giver en indikation af hvilke svar den oprindelige spørger synes er gode, hvilket også kan hjælpe andre til hvor deres stemme skal placeres :)

Håber I synes godt om det! Godnat :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 01.04.2011 00:28 af Bruger #1
Hey Kasper,

Super med det tegn så man kan se hvad forfatteren har stemt op ;-)

Jeg har tidligere haft skrevet at siden vises lidt underligt på iPad - har nu fået taget et screenshot af siden på min iPad så du kan se hvor den er gal ;-)

http://simon-smith.dk/udvikleren.png

Som du kan se er søgeboksen gal, 1-tallet ud for ikke-godkendte artikler står under log ud i stedet for og så kan man ikke se knapperne til at stemme indlæg op og ned - ligemeget om jeg ligger den på siden eller zoomer ud; de er bare væk.

Håber du kan få kigget på det - synes det er lækkert lidt at kunne tjekke opdateringer on-the-fly også :)



Hvad med en notifikation til trådstartere om at de skal huske at stemme? Fx kan vi se i dato i php tråden at trådstarter har set og godkendt Kaspers svar, men ikke har stemt Kasper op for det.

Om det så er en gul kasse i toppen af tråden der siger: "Der er kommet svar i denne tråd, glem ikke at stemme svar op der har hjulpet dig. *læs mere om karma her*" eller om det er en remindermail man får eller tilsvarende, der ved jeg ikke hvad er smartest.



t