Velkommen til Udvikleren.dk anno 2011

Tags:    udvikleren-info udvikleren.dk

Velkommen til den nye version af Udvikleren.dk. Som tidligere beskrevet i beta tråden er der virkelig sket en hel masse, så jeg vil ikke gå alt for meget i dybden med det lige nu. Som I kan se er det dog en større omvæltning der er sket, og selvom sitet har været igennem en periode med betatestning er der sikkert stadig lidt fejl rundt omkring. Skriv gerne om dem i denne tråd, så skal jeg nok kigge på det hele så hurtigt som muligt.

Derudover vil jeg blot sige rigtig god fornøjelse med den nye version af sitet. Jeg håber I bliver glade for det :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Per, jeg var netop i gang med at fixe det med at redigere et indlæg også - det burde være klar nu :)

Edit: Det med den tomme side når man poster et nyt indlæg kunne jeg ikke lige umiddelbart genskabe, det virkede ret fint her.

Mht. tags så synes jeg faktisk at det er gået ganske godt indtil videre. Det er desværre forventeligt at nogen vælger at blæse højt og flot på den forklarende tekst der kommer når man skal skrive tags, hvilket resulterer i tags som er ubrugelige, men i det store hele synes jeg at de er blevet brugt ret fornuftigt indtil videre. Jeg synes ikke at vi skal ud i at godkende hver enkelt tag, men måske hellere, som jeg også tidligere har nævnt, noget med at brugere med en vis mængde karma kan få lov til at re-tagge en tråd :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 22.03.2011 11:57 af Bruger #1
hej, Jeg har problemer med at indsætte billeder i mine artikler :)

Problemet er at jeg åbner boksen som skal hente billederne, og finder det billede jeg gerne vil bruge fra min computer, herefter klikker jeg upload, og boksen ser ud som om at den registrerer at jeg har uploadet billedet, men jeg kan ikke finde det billede jeg lige har uploadet i samlingen af de andre billeder jeg tidligere har uploadet.

Ville bare lige nævne det, da det er ret frustrerende og bør rettes hurtigst muligt :P

Med Venlig Hilsen Martin Rohwedder

PS: Jeg syntes designet er blevet langt bedre og mere overskueligt :)



Hej Martin,

Nu har jeg godt nok kun et par enkelte billeder liggende selv, men umiddelbart har jeg ingen problemer med at se nye billeder der uploades. Er det der slet ikke hos dig eller forsvinder det i mængden eller hvordan? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hej Kasper

Jeg vil gerne have lov til at undskylde for ulejligheden :P
Jeg har fundet ud af hvad problemet var, nemlig at billedet fyldte for meget :)
Jeg undskylder mange gange, men kan dog så kun spørge om, hvor store må ens billeder være i antal KB

mvh Martin

PS: Mange gange undskyld :P



Edit: Det med den tomme side når man poster et nyt indlæg kunne jeg ikke lige umiddelbart genskabe, det virkede ret fint her.

Mit indlæg kom som det sidste på side 4 -- kan der være en fejl i din udregning af sidetal at smide folk til når man poster der tager 1 post for højt i sin optælling, og derfor sender en over til side.next én post før tid?



Hey Kasper,
først: thumbs up, det er sgu nice! :)

dernæst: der er nogle få 'fejl' ved brug af IE9.
eks. vises ikonet med antal artikler der afventer godkendelse + ikonet til at vise når der er nye svar i ens tråde, lidt længere nede end i eks. Chrome

screenshot



Visning på iPad i safari fejler lidt kroppen - søgefeltet hopper lidt ned ;-)



Nå så er der gået et stykke tid med denne side.

Her er en mindre liste over ting jeg finder mindre irriterende:

- IT nyheder skaber åbentbart stadig en tråd i forummet, hvis folk gider at kommentere dem.
- Hvis jeg vil til den sidste side i en tråd, hvad jeg oftest vil kræver det to klik. Er det virkelig svært at give en gå til sidste side mulighed, den gamle side havde det heller ikke.
- Når artikler vurderes eller previews bliver de ikke vist som de faktisk vil blive. Tænker her især på side opsplitning.
- Det blå spørgmål ikon fejler stadigvæk i FF.
- Guld medaljer inden for et tag giver ikke rigtigt mening, enhver kan jo have sådan et, hvis han svare på en tråd der har et unikt tag. Måske kun tildeles til tags der bliver brugt en hvis mængde gange i spørgsmåls tråde.
- Søgningsformen reagere på enter tasten selv når man er i andre forme. Som f.eke. rediger profil formen.
- Du har åbentbart en dobbelt post beskyttelse feature, mens jeg intet har imod denne feature. Så er der tidpunkter hvor to poster giver mere mening end at rette i den forgående. Så måske skulle det være muligt at sig. "Ja, jeg vil lave en ny post.".

Et foreslag til features:
- Når jeg skriver artikler skriver jeg som regel rimelig dårligt dansk. Og folk foreslår jeg skal rette stave og slå fejl. Ville det være muligt at få en feature hvor brugere kunne markerer, hvor de mener der er fejl. I stedet for at de bare skrive en kommentar til sidst om at rette stavefejl, hvilket bestemt ikke hjælper en person, der skriver dårligt.



Indlæg senest redigeret d. 26.03.2011 08:53 af Bruger #5620
Dette er ikke kun et problem på den nye version, men var også på den gamle.
Når man tilføjer reference ville det være rart, at siden selv tilføjer "http://" hvis man glemmer det, så det ikke bare er et dødt link her på udvikleren.
Burde jo ingen sag at ordne ;)



Hej person,

>- IT nyheder skaber åbentbart stadig en tråd i forummet, hvis folk gider at kommentere dem.

Stadig og stadig, det var noget jeg implementerede for et par dage siden, for at se hvordan det ville fungere. Det gav straks en livlig debat i en af nyhederne, hvilket jeg finder utroligt positivt. IT-nyheder som ingen kommenterer på bliver ikke vist i oversigten på forsiden - det synes jeg er et ret godt kompromis :)

>- Hvis jeg vil til den sidste side i en tråd, hvad jeg oftest vil kræver det to klik. Er det virkelig svært at give en gå til sidste side mulighed, den gamle side havde det heller ikke.

Det er ikke svært at lave, men jeg har endnu ikke lige kunne komme på en pæn måde at sætte det op på, der ikke tager for meget fokus. Jeg tror det bliver for voldsomt med deciderede paging links i oversigterne.

>- Når artikler vurderes eller previews bliver de ikke vist som de faktisk vil blive. Tænker her især på side opsplitning.

Især? Hvilke andre ting bliver ikke vist på samme måde?
Det med side opsplitning er med vilje - det er da ikke synderligt praktisk at skulle skifte imellem flere forskellige sider når du sidder og arbejder på en artikel og sandsynligvis preview'er mange gange?

>- Det blå spørgmål ikon fejler stadigvæk i FF.

Burde være fixet nu.

>- Guld medaljer inden for et tag giver ikke rigtigt mening, enhver kan jo have sådan et, hvis han svare på en tråd der har et unikt tag. Måske kun tildeles til tags der bliver brugt en hvis mængde gange i spørgsmåls tråde.

Er det noget du har oplevet eller hvordan? For min kode siger at man skal have tjent mere end 50 karma inden for et tag, før man kan få en guldmedalje for det. Fx kan jeg se at du har fået mindst en stemme inden for python tag'et, dog uden at jeg kan se nogen guldmedaljer på din profil. Det synes jeg giver meget god mening :)

>- Søgningsformen reagere på enter tasten selv når man er i andre forme. Som f.eke. rediger profil formen.

Det lader til at være et mindre ASP.NET relateret problem i Firefox. I IE virker det fint nok, muligvis også i andre browsers. Jeg ser lige om jeg kan gøre noget ved det, men det skulle gerne være et ret begrænset problem her på sitet :)

>- Du har åbentbart en dobbelt post beskyttelse feature, mens jeg intet har imod denne feature. Så er der tidpunkter hvor to poster giver mere mening end at rette i den forgående. Så måske skulle det være muligt at sig. "Ja, jeg vil lave en ny post.".

Det er lidt besværligt at lave rent praktisk, i forhold til hvordan funktionen fungerer, og derudover vil jeg tro at det antal af situationer hvor man har brug for det er så relativt begrænset at det næppe kan betale sig :)

>- Når jeg skriver artikler skriver jeg som regel rimelig dårligt dansk. Og folk foreslår jeg skal rette stave og slå fejl. Ville det være muligt at få en feature hvor brugere kunne markerer, hvor de mener der er fejl. I stedet for at de bare skrive en kommentar til sidst om at rette stavefejl, hvilket bestemt ikke hjælper en person, der skriver dårligt.

Det er en ganske fin ide, som jeg helt klart vil overveje hvis I pludselig begynder at indsende artikler i hobetal :)



Simon, det skulle være fixet for nye referencer der tilføjes nu :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 26.03.2011 23:03 af Bruger #1
t